Status
Stängd för vidare inlägg.

Finess

Trådstartare
jag ska ev. tävla i hoppning i vår, med en c-ponny.
behöver tips vad jag behövertänka på. :banana:
 
Hej!

Ja, vad ska man tänka på...?!

Först och främst så ska det ju funka mellan dig och hästen. Att ni har förtroende för varandra och att hoppningen funkar bra. Ni ska ha tränat att hoppa banor på den höjd ni tänkt tävla på osv. Man ska inte åka till en tävling för att lära hästen att hoppa, det ska den kunna. Se tävlingen som ett prov på er träning. Och ta det på skoj, det ska vara KUL att tävla!

Mera praktiska detaljer att tänka på är:
-Grönt kort.
-Licenser för dig och ponnyn.
-Registreringsbevis.
-Mätintyg för ponny.
-Vaccinationsintyg.
-Medlemskort.
-Läs gärna TR så att du vet vilka regler som gäller för tävling. Där står allt du behöver veta (och lite till).

Lycka till med ponnyn och den eventuella starten!!
 
de e inte finess.. de va meningen att ja skulle tävla fatima men nu e de inte säkert de blir av=D :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
737
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
604
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det möjligt att tävla i dressyr utan att behöva sitta ned i traven. Från och med 2024 så inför Svenska Ridsportförbundet nämligen...
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 482
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad äter ni för sill i påsk`?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp