Tävling..

Sv: Tävling..

Har jag sagt hur mkt jag älskar min hund?! :love:

Vi åkte ner på fredagen, det var stekhett. En av de varmaste dagarna i år. 2 timmar i bil utan AC! (Dock så tog han det helt ok) Sedan hann vi bara med en snabb fika innan vi begav oss till Stenungsunds BHK. Massor med hundar där och värmen gassade på rejält. Jag märkte redan då att Focus var läbbigt trött. Aldrig sett honom så betagen. Blötte upp honom lite då och då. Vi drog nr 17, så det var helt ok. Var 19 st med i klass 1. Ju senare nr desto senare start och inte lika varmt.

Platsen var orolig, 3 hundar gick upp. Varav en kursmedlemshund som låg bredvid. Focus låg fint och stilla. Tandvisningen fixade han gallant!! (Vårt skräckmoment!)

Sedan minns jag inte så mkt mer. Stod mest och rökte innan, ville inte värma upp Focus innan heller för värmen. Kastade bollen en liten bit precis innan vi traskade in på plan. Sen minns jag bara att jag kände "fy tusan så trött han är", han har annars ett jäkla rappt fritt följ, men nja.. Han var tlött. Jag vaknade till när jag kom till hoppet. "Här har vi en 10:a", dessvärre slog han i. Vilket han aldrig gjort innan, det säger väl rätt mkt om hur trött stackars snutten var. När jag gick av plan kände jag: "150 poäng max.."

Det visade sig att vi fick ett 1:a pris samt vann hela klassen med 184 poäng :o
 
Sv: Tävling..

Murray skrev:
Åh, va roligt! :bump:
Vilken kämpe till hund du har! :love:
Får man se en bild på underverket?

Klart du får :love:

gall33.jpg


;)
 
Sv: Tävling..

Å, grattis! Så synd att jag missade denna tråden, så kunde jag kommit och varit hejjarklack juh :D
Var ju i stenungsund!
 
Sv: Tävling..

Man får väl gratulera!

KUL att han är riktigt duktig på annat än att skita :p

bara o köra vidare nu då.
Sen kan du få ta Piru o köra upp i lydnad så slipper jag :devil:
 
Sv: Tävling..

Bah! Jag tycker allt du får tvinga Mitrolle eller Jadzia att ta itu med Pirus lydnadsbit :devil:
 
Sv: Tävling..

Bah, jag har minsann erbjudit mig men du ville ju inte se din hund på någon töntig lydnadsplan höhö
 
Sv: Tävling..

Jadzia skrev:
Bah, jag har minsann erbjudit mig men du ville ju inte se din hund på någon töntig lydnadsplan höhö

Du våga ju inte ens belöna hunden med bollen. Hur skulle det då gå när du ska ställa krav på han.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min valp som nu är 7 månader upplever jag som väldigt åksjuk. Vi har inte åkt så mkt men varje gång så kräks han och dreglar som jag vet...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: Ginne
·
Hundhälsa Ska ringa veterinär och boka tid imorgon för kontroll men tänkte kolla här först. Kanske bara jag som är lite nojig. Min bostonterrier...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 639
Senast: Diabetikern
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Krumben
·
Hundhälsa Min lilla JRT har passerat 14 år och är en pigg och alert liten hund. Lite senil, hör sämre än förr och hade en akut pankreatit i våras...
2
Svar
25
· Visningar
2 871
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp