Tävlingar 2019-

Sista tävlingen för i år. LB2. Kunde ju gått bättre men känner mej hyfsat nöjd med resultatet. 62,8% fick vi. Hästen är väldigt spänd för tillfället. Borta som hemma. Blev aldrig riktigt lösgjord och fick inte riktigt igenom hjälperna. Det var farligt nere vid dommaren och det blev ännu värre när det kom några släpandes på en barnvagn precis vid banans kortsida. Sen kunde hon ju inte släppa det och det blev verkligen jättedåligt där nere. Och jag lyckades glömma vägen. Det blev blankt i huvet. Var tvungen att stanna. Lite smått retligt.
Jag är ändå nöjd med våra prestationer i höst. Vi har gjort 4 dressyrtävlingar och 3 p&j. Blir ev en till. Blev sent igång då hästen har stått med senskada under vintern och vi var inte i full gång och fick börja träna på riktigt förrän i andra halvan på maj. Sommaren har vi gått försiktigt fram för att eventuellt kunna tävla under hösten. Så jag är verkligen nöjd. Plus då att jag lyckades genomföra sista tävlingen trotts att jag inte mår riktigt bra. Är totalt orkeslös och jättetrött jämt. Nya tag till nästa år
 
Förra helgen blev det dem två sista omgångarna av eliten med laget. Tyvärr spänd båda lagritterna, taket knarrade jättehögt och hon tyckte att domarna var läskiga, och även läktaren ovanför på kortsidan var obehaglig. Miljöträning blev det, iväg och samla erfarenhet och åka på fler platser.
Jag fortsätter att lära mig hantera spänningarna och inte ändra min ridning på tävling. :D

Efter söndagens FEI Inledande lagritt så efteranmälde jag till en nationell FEI Lag(andra nationella nånsin) som startade några timmar senare. Den klassen kändes absolut bättre!
Även om missarna drog ner, så var hon mycket mer avspänd och lugn, jag var också lite lugnare och red noggrannare, och vi landade på 62,2%.
Skrittpiruetterna börjar sitta och hon har lärt sig placera fötterna, från 4or till 7or. :)

Vårt lag kom tvåa i totalen av elitserien, nu laddar vi inför lag-sm nästa helg. Vår första elittävling och vår andra säsong på banorna ihop, mitt drygt tredje år på häst.
Vårt lag har en så härlig gemenskap, kommer bli riktigt kul! Det är en så bra möjlighet och erfarenhet. :heart
Ska även sätta mig ner och planera träning och system inför vintern, och även prata med min tränare om hur vi ska lägga upp lag-sm. Hon ska hänga med och hjälpa mig vilket känns så tryggt. :) Min pappa börjar dessutom bli en riktigt hästpappa, han gillar tävlingarna och ser framemot dem! 🥰
 
Min fantastiska häst avslutade säsongen med 67% och en tredjeplacering i MsvC1 :love:
Vi var på en klubb där vi aldrig varit förut och tyvärr var han jättespänd och rädd för en "dörr" i sargen längs med ena långsidan, så LA3:an sket sig totalt. Han brukar aldrig titta speciellt mycket, så jag var inte alls beredd och allt bara blev pannkaka. I MsvC:n sen hade jag en strategi så då gick det myyycket bättre :D

Helnöjd med det här året i stort också, i våras red jag en häst åt ägaren och tog honom från att aldrig vara tävlad och extremt dåligt igång till placering i LA. Min egen har jag haft stadiga resultat i LA med hela året och debuterat MsvC. Nu på hösten har vi verkligen fått en skjuts i utvecklingen, vilket även har synts på procenten. Så himla kul!
 

Liknande trådar

Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 196
Senast: corzette
·
  • Artikel
Dagbok 2019 var jag på mitt första ras-EM (utan häst). Mitt barn var då typ sju månader och EM hölls i norra Tyskland. Efter pestens tid är det...
2
Svar
33
· Visningar
1 526
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Hästnyheter Över 100 000 mun- och nosgrimmekontroller genomfördes på svenska tävlingar under 2023. Det visar ny statistik som Svenska...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp