Tävlingar 2019-

Kändes väldigt bra igår, men jag kunde ju ha hoppat över hörnpasseringarna i volterna och placerat en av galoppvolterna bättre istället för att dra ner procenten.. Annars var ponnyn suuuperfin och rolig att jobba med! :)
Nya tag tills nästa klass, och då ska vi vara ännu bättre! ;)
 
Äntligen årspremiär för oss också. Red FEI lagtävlansprogram. I fjol fick han riktig torgskräck på den här tävlingsplatsen och vi utgick så det var spännande att se hur han skulle reagera.
Han tänkte gå hem när vi kom in, men jag fick fram honom till domarbordet och matade med lite godis när vi stod där. Han var fortfarande lite spänd, men ändå hyfsat ridbar.
67% och seger trots detta. Fina lilla hästen. :love:
 
Vi startade också FEI lagtävlansprogram igår. Det började rätt bra och innan galoppen låg vi på drygt 66%. Sen sa ponny upp sig i galoppen och ville då rakt inte byta galopp. 5, 5, 4, 3 på bytena:cautious:. Så vi sjönk hastigt ner till 60.9%. Kan komma på flera ursäkter till varför det blev så, men i slutändan landar det ändå i att jag red för dåligt. Ny tävling till helgen och tänkte rida en MsvC2 också för att förhoppningsvis hitta en bättre ridkänsla inne på banan innan vi går ut i lagprogrammet igen.
28924
 
Vi startade också FEI lagtävlansprogram igår. Det började rätt bra och innan galoppen låg vi på drygt 66%. Sen sa ponny upp sig i galoppen och ville då rakt inte byta galopp. 5, 5, 4, 3 på bytena:cautious:. Så vi sjönk hastigt ner till 60.9%. Kan komma på flera ursäkter till varför det blev så, men i slutändan landar det ändå i att jag red för dåligt. Ny tävling till helgen och tänkte rida en MsvC2 också för att förhoppningsvis hitta en bättre ridkänsla inne på banan innan vi går ut i lagprogrammet igen.Visa bifogad fil 28924
Jag gillar inte det där programmet. Är jättesvårt att få till ett flyt. Känns bara som man hattar fram och tillbaka hela tiden.
 
Jag gillar inte det där programmet. Är jättesvårt att få till ett flyt. Känns bara som man hattar fram och tillbaka hela tiden.
Jag tycker ändå det är rätt roligt, men som du säger blir det hackigt med först ryggningen och sen skritten mitt i traven. Linjerna passar oss bra dock!
 
Nu har jag gjort några starter till i år och jag är så nöjd! Min egen har fått med sig minst en rosett hem från varje tävling :love: Han börjar verkligen bli mer stadig i LA nu. Förra tävlingen vann hann LA:1 på 67,8% och i lördags gick han en LA:3 på 66%. I lördags kom vi även 2a i LB:2 på 68%, hade en jättefin känsla i bägge starterna.

Sen har jag tävlat bonushästen också, han har gått totalt 3 starter nu. LB:1 på 65% och 2 st LB:2 på runt 63%. Han har aldrig tävlat innan så jag är jättenöjd med honom också!
 
Eftersom jag inte fick så bra känsla förra helgen efteranmälde jag till en MsvC2 idag. Fick till det betydligt bättre även om det känns som om vi saknar lite udd. Å andra sidan är vi lite på en platå just nu, så det är vad det är. 66% landade vi på och blev lite snopet omridna av sista ekipaget och hamnade på första utanför placering. Inte riktigt nåt rosettår för oss hittills denna säsongen :p. Imorgon rider vi lagprogrammet igen och hoppas jag får lite bättre respons i bytena.
 
Eftersom jag inte fick så bra känsla förra helgen efteranmälde jag till en MsvC2 idag. Fick till det betydligt bättre även om det känns som om vi saknar lite udd. Å andra sidan är vi lite på en platå just nu, så det är vad det är. 66% landade vi på och blev lite snopet omridna av sista ekipaget och hamnade på första utanför placering. Inte riktigt nåt rosettår för oss hittills denna säsongen :p. Imorgon rider vi lagprogrammet igen och hoppas jag får lite bättre respons i bytena.
Asså ni är så fina! :love:
 
Eftersom jag inte fick så bra känsla förra helgen efteranmälde jag till en MsvC2 idag. Fick till det betydligt bättre även om det känns som om vi saknar lite udd. Å andra sidan är vi lite på en platå just nu, så det är vad det är. 66% landade vi på och blev lite snopet omridna av sista ekipaget och hamnade på första utanför placering. Inte riktigt nåt rosettår för oss hittills denna säsongen :p. Imorgon rider vi lagprogrammet igen och hoppas jag får lite bättre respons i bytena.

När det ser sådär lätt ut känns det ju som att jag också kan rida MsvC :D Ni är grymma!
 
Idag har jag varit på dressyrtävling, startade två fjordingar i LA:1 i min jakt på att försöka komma över 60% i LA och därmed få vara med på SM-dressyren för fjordingar i sommar.

Fjording 1: valack född -10. Svaga längningar, svag i galoppen i största allmänhet (hotade med avbrott några gånger så jag fick liksom göra en ny fattning mitt i galoppen ett par gånger) men det såg tydligen inte så illa ut som det kändes. Fick ett avbrott i andra förvända galoppen men orkade få igång honom så jag fick en fyra för momentet åtminstone. Kände mig rätt dyster över avbrottet och de andra ordentliga missarna för jag tänkte att detta aldrig skulle komma i närheten av 60%.
Dock halkade vi precis över och fick 60,278% vilket räcker för mig för dagen (det är klart jag vill göra bättre ifrån mig på sikt) så ett av två nödvändiga SM-kval (om vi inte får åka på föreningskvot för i så fall räcker detta resultatet för anmälan) har han faktiskt fått in.

Fjording 2: sto född -09.
Kändes trött och trög på framridningen, inte så roligt, men vaknade till på själva tävlingsbanan och var då nästan lite onödigt pigg i något moment, men det var ju inte ett problem. Lite orolig i munnen, lite ostadig i formen, svaga längningar i både traven och galoppen.
en del moment som gick lite bättre - och inga avbrott från galoppen idag.
Fick 62,083% vilket är högsta jag fått i LA på hemmaplan, och SM-kvalet är klart och jag är - trots att jag är medveten om att vi gjorde en hel del missar - jättenöjd.
 
Vår tävlingssäsong fortsätter med stolpe ut. Jag får inte till ridningen tillräckligt bra och så envisas jag med att glömma vägarna. Idag var jag så himla nöjd med travdelen att jag seglade på i traven och glömde övergången till skritt (det är ju för dumt att ha skrittdelen mitt i traven haha). Bytena blev bättre än förra helgen, men ett strulade så där riktigt ordentligt och där blev det en stor fet nolla i protokollet. 60.6% i FEI lagpr. och en jumboplats. Om det där bytet varit en femma och jag inte hade missat övergången hade vi satt ett MsvA-kval. Nu gör vi en ny start i samma program redan på onsdag och sen inga tävlingar på en månad.
 
Vår tävlingssäsong fortsätter med stolpe ut. Jag får inte till ridningen tillräckligt bra och så envisas jag med att glömma vägarna. Idag var jag så himla nöjd med travdelen att jag seglade på i traven och glömde övergången till skritt (det är ju för dumt att ha skrittdelen mitt i traven haha). Bytena blev bättre än förra helgen, men ett strulade så där riktigt ordentligt och där blev det en stor fet nolla i protokollet. 60.6% i FEI lagpr. och en jumboplats. Om det där bytet varit en femma och jag inte hade missat övergången hade vi satt ett MsvA-kval. Nu gör vi en ny start i samma program redan på onsdag och sen inga tävlingar på en månad.
Du är ju ett föredöme för dem/oss som vill rida olika sorters ponnyer i dressyr bland storhästar. Och dina resultat och ritter är bra, även när du missar.
Jag tror att det kommer att bli bra på onsdag.
 
Vår tävlingssäsong fortsätter med stolpe ut. Jag får inte till ridningen tillräckligt bra och så envisas jag med att glömma vägarna. Idag var jag så himla nöjd med travdelen att jag seglade på i traven och glömde övergången till skritt (det är ju för dumt att ha skrittdelen mitt i traven haha). Bytena blev bättre än förra helgen, men ett strulade så där riktigt ordentligt och där blev det en stor fet nolla i protokollet. 60.6% i FEI lagpr. och en jumboplats. Om det där bytet varit en femma och jag inte hade missat övergången hade vi satt ett MsvA-kval. Nu gör vi en ny start i samma program redan på onsdag och sen inga tävlingar på en månad.
Tycker att det är så coolt att se en ponny i de klasserna, tänk att ni snart kommer kvala o kunna starta MsvA?? Wow! :love:
 
Äntligen årspremiär för oss också. Red FEI lagtävlansprogram. I fjol fick han riktig torgskräck på den här tävlingsplatsen och vi utgick så det var spännande att se hur han skulle reagera.
Han tänkte gå hem när vi kom in, men jag fick fram honom till domarbordet och matade med lite godis när vi stod där. Han var fortfarande lite spänd, men ändå hyfsat ridbar.
67% och seger trots detta. Fina lilla hästen. :love:
Men oj! Du måste haft ett helt fantastiskt travprogram som kompenserade för alla missade byten?
 

Liknande trådar

Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 775
Senast: corzette
·
  • Artikel
Dagbok 2019 var jag på mitt första ras-EM (utan häst). Mitt barn var då typ sju månader och EM hölls i norra Tyskland. Efter pestens tid är det...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 288
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Hästnyheter Över 100 000 mun- och nosgrimmekontroller genomfördes på svenska tävlingar under 2023. Det visar ny statistik som Svenska...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 331
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp