tävlingar i södra sverige

B

**BORTTAGEN**

hej
blev välldigt intresserad av att prova tävla distans vad är ålders gränsen på ryttare som rider d-ponny samt ålders gränsen på hästen.
vilka olika långa sträckor finns det?
när är det distanstävlingar är det sommar tid eller?
ska man vara medlem i en distansridnings klubb eller kan man vara medlem i sin ridklubb och tävla ändå?
tävlar man enskilt eller lag?
finns det tävlingar i skåne,småland?när i såfall?
:confused:
tacksam för svar!
 
Du får som vuxen tävla häst av ponnyhöjd, så det finns med andra ord ingen åldersgräns varken för dig eller hästen... :)
Det finns PP på ca 2 mil utan vet. grind o sedan finns det CR från 4 mil o då brukar det vara en vet. grind efter ca halva sträckan. Sedan finns det tävlingsklasser på 5, 8, 10, 12 och 16 mil.
Tävlingarna brukar vara mellan april-oktober.
Du kan vara medlem i vilken ridklubb du vill som är ansluten till svenska ridsportförbundet, behöver inte vara en distansklubb.
Det finns både individuella o lagtävlingar.
Kolla in på www.distans.just.nu där finns en hel del intressant för den distansintresserade... :)
LYCKA TILL!!!!
 
Angående hästen så måste den vara 5 år för att få starta CR och 6 år för att få starta i tävlingsklasser.
// Linda
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag pluggar i Skåne och det är väldigt lite häst i mitt liv för tillfället. Jag är därför sugen på att engagera mig i en ridklubb...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: ameo
·
Träning Vet inte var jag skulle lägga den här tråden, men chansar här. Jag och en vän söker efter ridleder i södra Sverige och undrar om ni...
Svar
10
· Visningar
3 197
Senast: lady_vip
·
Tävling Nu har jag sökt runt här lite i tidigare trådar men jag känner att jag ändå måste ställa frågan; Hur gör jag om jag vill tävla...
Svar
1
· Visningar
1 490
Senast: hermulen
·
Fälttävlan Hej! För 5 år sedan gick jag en utbildning där det bla ingick terrängträning och jag fick också möjlighet att ta grönt kort i...
Svar
10
· Visningar
3 749
Senast: Gnapp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp