Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

tävlingar i södra sverige

B

**BORTTAGEN**

hej
blev välldigt intresserad av att prova tävla distans vad är ålders gränsen på ryttare som rider d-ponny samt ålders gränsen på hästen.
vilka olika långa sträckor finns det?
när är det distanstävlingar är det sommar tid eller?
ska man vara medlem i en distansridnings klubb eller kan man vara medlem i sin ridklubb och tävla ändå?
tävlar man enskilt eller lag?
finns det tävlingar i skåne,småland?när i såfall?
:confused:
tacksam för svar!

Du får som vuxen tävla häst av ponnyhöjd, så det finns med andra ord ingen åldersgräns varken för dig eller hästen... :)
Det finns PP på ca 2 mil utan vet. grind o sedan finns det CR från 4 mil o då brukar det vara en vet. grind efter ca halva sträckan. Sedan finns det tävlingsklasser på 5, 8, 10, 12 och 16 mil.
Tävlingarna brukar vara mellan april-oktober.
Du kan vara medlem i vilken ridklubb du vill som är ansluten till svenska ridsportförbundet, behöver inte vara en distansklubb.
Det finns både individuella o lagtävlingar.
Kolla in på www.distans.just.nu där finns en hel del intressant för den distansintresserade... :)
LYCKA TILL!!!!

Angående hästen så måste den vara 5 år för att få starta CR och 6 år för att få starta i tävlingsklasser.
// Linda

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6473 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Träning Vet inte var jag skulle lägga den här tråden, men chansar här. Jag och en vän söker efter ridleder i södra Sverige och undrar om ni...
Svar
10
· Visningar
2 623
Distans Appropå små klubbar. Det måste ju finnas fler "distansridföreningar" som kämpar med få medlemmar som vill ha en klubb men som då måste...
Svar
7
· Visningar
1 045
P
Distans Hej, Under min tid som aktiv inom distansen har jag funderat på hur man kan motivera fler unga ryttare att faktiskt pröva på...
2
Svar
33
· Visningar
4 839
W
Distans Hej, jag har nästan ingen koll alls på det här med distans. Men gjorde ett skolarbete om det och blev väldigt fundersam på om inte jag...
Svar
12
· Visningar
971
· Patzy

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare 2021
  • Föl 2021

Omröstningar