Tävlingar med bara terräng?

lektra

Trådstartare
finns det tävling med endast terränghoppning? utan dressyr och hopp


eller ännu bättre en med bara dressyr och terräng :D ?
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

Ajjemän bara terräng finns men då e de tyvärr lösa
bommar. Så "riktig" endast terräng finns tyvärr inte..
å de andra med bara terräng & dressyr, tror ja
inte att de finns..
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

Har tävlat en lokatävling med endast terräng med fasta hinder, 50 cm och 80 cm. Det var sjukt skoj! Önskar det fanns flera såna!
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

hubertusjakt kanske... det är väl med lite hinder då, o man "slipper" ju hopp o dressyr....
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

ja har vart me på en terrängtävling som klubben (liiiten klubb i nykvarn) anordna. liten tävling med både fasta och rivningsbara hinder. vi behövde iaf int ha fälttävlanskortet.......:D
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

finns gör det. kanske inte så många. men visst finns de. letar också :idea:
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

behöver man fälttävlanskort ? hur "fixar" man det isåfall då ?:o
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

Vi har en rolig tävling här hemma med terräng och dressyr... Då är man två i terrängen och hoppar fasta hinder... Satan i gatan vad svårt det är att hålla tempot! Det var en bana där ideal var ~ 7 minuter... Jag och en annan tog oss runt på under 5 :D Hästarna trissade varandra och det var bara att njuta!
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

Det finns ju hunting, där det fasta hinder, först banmhoppning se direkt ut i terrängen o avslut på bvanan igen, Falsterbo har det men det är ju ganska hög nivå på den :angel: Mantorp har haft.
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

:rofl: De hindren i falsterbo är ingenting mot vad vi skuttar över häre hemma :) men där emot banhoppningshindren är lite läskiga :crazy:

föresten har jag hoppat de hindren men på en annan häst :idea:

FRÅGAN STÅR KVAR!!

MÅSTE MAN HA FÄLTTÄVLANSKORT???
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

jo jag tänkte mest på banhoppningshindren ;) terrängen ser ju inte så avancerad ut :p
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

På prov körs i år "förenklad Fälttävlan" med endast terrängprovet på ett antal platser runt om i landet bla i katrineholm. Väntar på reglerna för dessa så kan jag redovisa bättre och definitivt rätt när jag har dem :D
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

jag menade ju knappast att den ligger på debutant nivå :smirk:
men om man jämför med banhoppningen, men det är så jag är, hoppar allt i terrängen, men på banan vågar jag mig knappt över metern :crazy:
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

Enbart terräng går att tävla den 19 juli och 13 augusti i Julita utanför Katrineholm. Tävlingen är kvalificerande. Mer info finns på hemsidan. www.stallnilslund.se
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

Bison skrev:
Det finns ju hunting, där det fasta hinder, först banmhoppning se direkt ut i terrängen o avslut på bvanan igen, Falsterbo har det men det är ju ganska hög nivå på den :angel: Mantorp har haft.

den i Falsterbo får vem som hellst anmäla sig så ni kan ja kolla om man kan efteranmäla sig:idea: annars kan ni ju satsa på nästa år!
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

pollan skrev:
den i Falsterbo får vem som hellst anmäla sig så ni kan ja kolla om man kan efteranmäla sig:idea: annars kan ni ju satsa på nästa år!
Ledningen för tävlingen/landslag brukar bestämma vilka som får rida.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: hhere
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 183
Senast: corzette
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: zarmino
·
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
7 317
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp