Tävlingar med covid-19-restriktioner, hur funkar det?

Men varför åker du ut då om det stör dig?

Det är precis som tv-inslaget häromveckan från en badplats, de intervjuade badgäster och i det inslaget var alla ense, hur kunde de vara så dumma att så många åkte så det blev så trångt-och så var de själva där.

Nej, det är det inte?
Det är mer som att man för att inte ska bli för trångt på stranden eller parkeringen flyttar parkeringen några km längre bort och tvingar alla att åka med en buss emellan.
 
Har ridsportförbundet dealat med myndigheterna för att "få" göra sin uppdelning? Eller har de dragit en egen slutsats?

Skälet till att jag funderar är att jag ska försöka arrangera en ponnyutställning till hösten. ur smittsynpunkt är jag inte ett dugg orolig för genomförandet, eftersom det är relativt få personer som delar på en stor yta.
Men även om jag skickar hem ägare till ponnyer som är klara, så är det svårt att räkna ut hur vi ska kunna vara säkra på att hålla oss under 50 personer på hela området. Jag kan garantera max 50 personer inne i ridhuset och det blir garanterat inte fler på parkeringsområdet utanför ridhuset. Troligen blir det inte ens 50 personer totalt på platsen, men det beror ju på hur många det är som anmäler sig.
Vem ska man diskutera saken med, om vårt tänkta upplägg är okej? Polisen? Regionens smittskyddsläkare? FHM?
 
Var på en stor hästtävling, det var definitivt fler än 50 på plats. Dels gick tävlingen på två banor bredvid varandra, dels pga medhjälpare, funktionärer och folk som var där på meeting och knatade runt mellan klasserna. Restriktionerna var de som nämnts innan, tror det är Svrf som satt upp de? för barn och ungdomar så får de ha 2 medhjälpare, kan förstå behovet men det blir ju ännu fler personer på plats då.
 
Har ridsportförbundet dealat med myndigheterna för att "få" göra sin uppdelning? Eller har de dragit en egen slutsats?

Skälet till att jag funderar är att jag ska försöka arrangera en ponnyutställning till hösten. ur smittsynpunkt är jag inte ett dugg orolig för genomförandet, eftersom det är relativt få personer som delar på en stor yta.
Men även om jag skickar hem ägare till ponnyer som är klara, så är det svårt att räkna ut hur vi ska kunna vara säkra på att hålla oss under 50 personer på hela området. Jag kan garantera max 50 personer inne i ridhuset och det blir garanterat inte fler på parkeringsområdet utanför ridhuset. Troligen blir det inte ens 50 personer totalt på platsen, men det beror ju på hur många det är som anmäler sig.
Vem ska man diskutera saken med, om vårt tänkta upplägg är okej? Polisen? Regionens smittskyddsläkare? FHM?
Om jag förstått det hela rätt så räknas inte folk med som arrangerar (domare, parkeringsvakt,osv), med i de tillåtna 50 st. Jag var domarsekretetare för någon månad sedan och den utställningen hade begränsat antal platser i klasserna samt pauser på 45 min mellan klasserna så att folk hann lämna platsen, innan nya dök upp.
 
Om jag förstått det hela rätt så räknas inte folk med som arrangerar (domare, parkeringsvakt,osv), med i de tillåtna 50 st. Jag var domarsekretetare för någon månad sedan och den utställningen hade begränsat antal platser i klasserna samt pauser på 45 min mellan klasserna så att folk hann lämna platsen, innan nya dök upp.
Funktionärer räknas inte in i de 50.

Skulle svarat @Pontevecchio
 
Jag har full förståelse för begränsningarna och respekterar dem, men som uppfödare tycker jag att det är tråkigt att inte få se sina uppfödningar tävla. Jag har en som ska vara med i lag-SM i fälttävlan och har kontaktat arrangörerna och erbjudit mig som funktionär bara för att få se henne. Har tyvärr inte fått svar ännu. Det är 60 mil bort så jag åker inte dit och chansar precis.
 
det var fler än 50 ändå. Men två banor kanske räknas som varsin samling. Det är väl heller ingen krav då tävlingar inte faller under lagen?
När jag har varit på tävling på två olika banor har de även haft olika parkeringar för de olika banorna och därmed också olika vägar dit så folk inte ska blandas ihop.
 

Liknande trådar

Tävling och vem har råd att tävla?? Att vara tävlingsarrangör har alltid varit kul - men jobbigt. Nu börjar det jobbiga vara det som tyvärr...
Svar
3
· Visningar
1 161
Senast: IdaaaSun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp