Tävlings tips

Hästtjejen.2022

Trådstartare
Hej alla hästmänniskor! Jag är 12 år och tävlar regelbundet på ridskolehästar på min ridskola 70 cm hoppning lätt c1 dressyr. Någon som har några tips vad man kan tänka på vid tävling?
 
Du behöver nog specificera din fråga något.

Svar kan ju vara allt från halvhalter innan hörnpasseringar till hur man väljer tävlingsplatser efter underlag.
 
Ha god tid på dig så du inte behöver stressa. Ha tid att gå banan ordentligt, gå på toa innan du sitter upp tex.
Fråga någon vuxen om tips och råd på tävlingsdagen.
Och kom ihåg att förberedelserna innan är minst lika roligt som själva tävlingen! Putsa utrustningen ordentligt, fläta manen, rykta och välj ett fint schabrak!
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 459
Senast: settis
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
695
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
815
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp