Tävlingsfrågor

Texaz

Trådstartare
Vill höra hur det fungerar för er vid tävling...
Har ni egen sulky, eller lånar ni av tränare/bana? Värmer själv eller gör kusken det?
Hur gör ni med skoning? Jag kan ju inte själv sko, och iom att det kan behöva testas innan man hittar rätt så känns det lite puligt, skor ni om själva???
Har inte ens börjat träna, väntar på hovslagare, men blev nervös bara av att vara på en bana när jag hämtade hästen i söndags :p
 
Jag har egen sulky och jag frågar kusken om denne vill värma eller om jag ska göra det.
Jag kan byta skor om det behövs och om de är färdigriktade. Helst undviker jag något som kräver att jag byter skor innan start, så han får gärna tävla på det han går på till vardags.
Däremot kan kusken någon vecka innan start få köra jobb och då ha synpunkter på vad som eventuellt behöver ändras. Då kan jag anlita kompetent hovslagare som med all säkerhet gör ett betydligt bättre och snyggare jobb än vad jag själv skulle åstadkomma :D

Travshoppen på min närmaste bana hyr ut sulkys, det tycker jag är en bra grej!
 
Senast ändrad:
Jag har egen sulky och jag frågar kusken om denne vill värma eller om jag ska göra det.
Jag kan byta skor om det behövs och om de är färdigriktade. Helst undviker jag något som kräver att jag byter skor innan start, så han får gärna tävla på det han går på till vardags.
Däremot kan kusken någon vecka innan start få köra jobb och då ha synpunkter på vad som eventuellt behöver ändras. Då kan jag anlita kompetent hovslagare som med all säkerhet gör ett betydligt bättre och snyggare jobb än vad jag själv skulle åstadkomma :D

Travshoppen på min närmaste bana hyr ut sulkys, det tycker jag är en bra grej!
Tack. Min hemmabana har en sulky att låna, MEN det ska man anmäla på plats, vilket känns osäkert :o
Slå på färdigriktade skor kan jag, så då kanske man kan lösa det.
Har tänkt ta hjälp av en mycket duktig tränare, om han vill, men det tror jag inte ska vara några problem. Vi har jobbat ihop tidigare och han är den jag helst vill ska köra i lopp, dock är han eftertraktad.
Får helt enkelt kolla med honom framöver, räknar inte med start förrän tidigast till hösten
 

Liknande trådar

Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 581
Senast: Stereo
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 636
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 573
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 364
Senast: solrose00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp