Tävlingshelg

Status
Stängd för vidare inlägg.
I lördags var det först P&J med dottern och medryttarhästen. Första start efter vintern så bara 60 och 70 för lite check och uppvärmning
Den här gången var vi i tid, transporten hel och fjärthäst gick på direkt. Däremot glömde S (ägaren) passet hemma :up:.
Fjärthäst gillar ju inte stå i transporten, så lite stressigt inte kunna lasta ur. Men det hela löste sig med att S fick tag på någon hemma som kunde fota och sms bild vaccinationsintyget :cool:
Eftersom det förra gången gick så hiskeligt fort slängde vi direkt på grejerna och iväg till framridningen. Utebanan var sådär så dottern vågade inte galoppera.
Framhoppning var i samma varv så det blev inte så mycket galopparbete som hon önskade.
(sen att hon höll på ge mamma en hjärtinfart när hon segade sig in på banan fast hon redan fått startsignal är en annan story :nailbiting::meh:)
Felfri 60 och ett slarvpet i 70 är ett väldigt godkänt resultat med tanke på att det här var hans första dubbelstart någonsin.
Nu är det klubbtävling hemma den 10/4, P&J 17/4, klubbtävling 1/5 och så första lokala 14/5. Målet är väl hoppa 80&90 då på lokala.

Minns inte om jag berättade om klubbdressyren för två veckor sen då domaren dömde ner ritterna å det grövsta?
I söndags var det samma domare (och samma ekipage som red) WOW vad tjejerna höjde sin nivå :up:
Som mest var det en tjej som höjde sig 10%. Det blev en helt krossande lagseger.
Sen gjorde jag nydebut som hoppdomare i går, kändes det varit ett långt uppehåll. Som tur var vi två interhoppdomare så vi kunde hjälpas åt. Ett par avramlingar (ponnyerna var INTE roliga i går) och en tjej som startade innan startsignal. Bortalaget vann laghoppning men tack vara poängskillnaden från dressyren gick totalsegern till oss. Jättekul med tanke på att vi i år har så himla många helt tävlingsoerfarna småtjejer med. :banana:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Lördagen började med att jag var sen hämta upp dottern, som just när hon satte sig i bilen kom på "kameran". Ringde hästägaren som...
Svar
0
· Visningar
336
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Började med att sitta och skitsnacka i fiket, vilket gjorde att jag inte riktigt hann det jag tänkt mig. Men sånt är viktigt också...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp