Tävlingskläder?!

W

westernway

Sitter här och börjar bli lite desperat... letar efter tävlingskläder till hyffsade priser!
Någon som har något tips vad man kan ha på sig på övre halvan av kroppen?! Ska tävla wp och trail...

:confused: :confused: :confused: :confused:
 
Sv: Tävlingskläder?!

Hej!

Jag har skickat privatmeddelande till dig!

///Karin
 
Sv: Tävlingskläder?!

Jag har samma problem. Vet inte alls vad jag ska ha på mig... Å det blir ju inte bättre av att jag måste ha skyddsvästen på... :confused:
 
Sv: Tävlingskläder?!

Jag ska också tävla WP och jag funderar på att köpa en billig svart kavaj (från H&M) och stryka fast strykstenar och strykstjärnor från Panduro Hobby så det blir lite showigare(Bild). Till detta kan man ha svarta jeans (ev svarta chaps) och hatt :banana: .

Är lite insnöad på detta med kavaj efter att ha tävlat vanlig dressyr i flera år :p
 
Sv: Tävlingskläder?!

Jag rider i snygga hela rena jeans, ljus gräddcerise skjorta, bälte, boots, stetson som matchar skjortan. Inget märkvärdigt alltså. Kan hänga på mig en snygg matchande väst ifall jag får det infallet någon gång. Favoritgrenen är Versatile Horse och lite reining. :cool:
 
Sv: Tävlingskläder?!

Det beror lite på vad du har nertill tycker jag.
Personligen tycker jag det är snyggast med ett par långa chaps som går ner över hälen och har långa fransar, och till det en matchande slinky/ngt tajtare skjorta och hatt. Tycker heller inte om "skrikiga" färger utan det ska vara "lugna" färger :)
Det mesta går att hitta tokbilligt på ebay.com
 
Sv: Tävlingskläder?!

Kolla på hobby horse osv för att få tips och handla sedan på H&Ms m.fl rea

Malin
 
Sv: Tävlingskläder?!

Jag har hittat många av mina tävlingskläder på secondhand.
Jag har flera snygga slinkys som jag har köpt där eller i "tant" affärer.
När jag har varit ute och tävlat så är det många som brukar fråga var jag har köpt mina kläder eftersom de tror att det är "riktiga" slinkys.
 
Sv: Tävlingskläder?!

Tack för alla bra tips!! =)=)=)
 
Sv: Tävlingskläder?!

jag är en jack-fantast och hittills har jag hittat mina på axelssons, här är ett par exempel:


0002.jpg

0160.jpg


det är bra att passa på nu när det varit lite western-mode i butikerna. Har faktiskt hittat skjortor med ok och stenar i helt vanliga klädaffärer.

satsa på att köpa ett par snygga show-chaps, det ger avsevärt mycket snyggare benlinje.
 
Sv: Tävlingskläder?!

Tänkte beställa ett par showchaps.
Hur mäter jag storleken?
är det Midja, lårvidd och längd?

:smirk:
 
Sv: Tävlingskläder?!

Till er som har handlat på eBay:

Vad har frakten legat på? och hur lång tid tog den?
 
Sv: Tävlingskläder?!

Frakt priset beror helt och hållet på vad du handlat, men från ca 10 dollar och uppåt. Samma med hur lång tid det tar (beror på frakt sättet). Men vanligast är väl ca 4-7 dagar :)
 
Sv: Tävlingskläder?!

Men om man är strörre och en slinky ser ut som ett korvskinn på en julakorv? Vad kan man ha på ovan kroppen om man är lite mer XXXXL :devil: som jag? Någon som har något råd?
 
Sv: Tävlingskläder?!

Överdriv inte nu... ;) Ett par x kanske men inte femtielva stycken inte..... :p
För övrigt så borde du satsa på en snygg något figursydd jacka med bra skärning och var för all del inte rädd för skarpa färger utan kör hårt.... :D Eller hur vännen.. :love:

/Carina :eek:
 
Sv: Tävlingskläder?!

Hmmmm..tack Carina du är en ängel men undrar var jag kan hitta någon återförsäljare till stora flickor...? Inte på Myrorna där har denna kvinnan letat samt övriga secondhand butiker innom räckhåll.
Förresten Carina kan du skicka HbWR:s propp till mig..misstänker du har den.
 
Sv: Tävlingskläder?!

Kommer med vår vackra nytryckta blaska..... ;) plus en hel hög andra proppar och diverse lösryckta saker..... :D :devil:
Du borde ha den i slutet av veckan... :p

Förresten har du kollat Gengåvan och Östpendeln... ;)

/Carina :eek:
 
Sv: Tävlingskläder?!

kolla hm dom har ju en avdelning med större storlekar...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag sitter i köket och hör plötsligt ett rejält brummande. Tittar upp och ser en stor getingdrottning komma flygandes in i köket från...
Svar
15
· Visningar
1 164
Senast: Snowball
·
Hundhälsa Min 6 åriga hund har en lös tand. Han har superfina tänder i övrigt och brukar få beröm hos vet. Nu har han en lös tand som sagt, en...
Svar
6
· Visningar
799
IT & mobiler Det händer något mystiskt där vi bor! De senaste två-tre månaderna har det börjat stanna lastbilar och långtradare utanför vårt hus; en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 860
Senast: Trott
·
Fritid Jag har gått och intresserat mig för stridsflygplan, och undrar om någon har något tips på bra böcker om just det? Inte för svåra, och...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp