Tävlingsklädsel (dressyr)

cactuspower

Trådstartare
Räknar med att försöka att komma ut på lokaltävling med min lill skrutt :) antingen nu i höst eller till våren, lite beroende på hur hon känns och hur det går med träningen. Men jag vill ju inte åka ut för att vinna utan för att hon och jag ska kunna få mer rutin!

Nåväl, nu till saken. Hästen är fux och här kan ni se bilder på henne, KLICKA HÄR!

Jag har en marinblå Charles Owen Showhat som jag nu tänkte spara och ha mer som tävlingshjälm. Därför tänkte jag köpa en marinblå kavaj från Pikeur om jag hittar någon som sitter bra. Helst vill jag ha en sånn här kavaj:
2060207g.jpg

Pikeur Doreen Kavaj

Men sedan tänkte jag ha skjorta och ridbyxor som är Cremefärgade eller typ Champagnefärgade. Vad tror ni om det? Tycker mig aldrig se att dressyrekipage har den färgen? :confused: Är det ok att 'sticka ut lite från mängden' tycker ni?


I så fall blir det en ridskjorta från Kyra K samt att jag även ska köpa en plastrong till och en plastrongnål i guld. Tänkte dessutom att skjorta och plastrong ska vara våfflad, grejerna ser ut såhär i af:
206220.jpg

Champagnefärgad våfflad ridskjorta från Kyra K

2054.jpg

Champagnefärgad våfflad plastrong från Kyra K

6080932g.gif

Plastrongnål i guld


Ridbyxor i creme vill jag ha förslag på, gärna från Pikeur. Ska vara helskodda. Vilka modeller gillar ni? Har ett par cremefärgade tygskodda Princesse och den helskodda varianten heter Lugana, vad tror ni om sånna? Har dock ingen bild på dessa tyvärr..


CORH2s.jpg

En sånn här ridhjälm har jag, fast Marinblå

Stövlarna blir troligtvis ett par Svarta Petrie Anky och handskarna blir också ett par champagnefärgade från Roeckl.


Sadeln är en en Brun Olympic Jessica, ser ut så här:
KLICKA FÖR ATT SE SADELN! Stigbyglarna jag har till nu är fn. i stål, men ska bytas till dressyrstigbyglar i mässing.

Tränset är ett brunt med remontnosgrimma från Jacson, men jag kommer så småning om köpa ett brunt från Hubertus (vanliga Classic) eller så ska jag kolla om jag kan hitta ett brunt Passier Aries träns med mässingsspännen. Bettet är ett tredelat i mässing. :D


Schabraket kommer vara ett cremefärgat från Mias Ridsport eller Equiline. Blir det från Mias så blir det med brun kant och sedan guld pp. Blir det från Equiline blir det nog helt cremefärgat med guldpp.

Hästen kommer få Brunt Ylletäcke från Mias Ridsport som tävlings och fintäcke, med cremefärgad och guldkant på.



Vad tror ni om denna klädsel till mig och häst? :D
Vill ju gärna att det ser snyggt och prydligt ut! Men vad tror ni, om framför allt min klädsel då. Marin/creme eller champagne. Tycker nästan alla har marinblå eller svart kavaj och hjälm + vita ridbyxor och schabrak.



Dagens problem! :D
 
Sv: Tävlingsklädsel (dressyr)

OBS! Hästen heter Landora. Såg att jag bara direktlänkade till Webshotssidan.
 
Sv: Tävlingsklädsel (dressyr)

blir säkert jättesnyggt :)

klart att du ska ha creme/champagne om du vill ha det! det behövs lite variation på dressyrbanorna.
e väl bara å prova bägge färgerna och sen köpa de ridbyxorna du gillar bäst!
 
Sv: Tävlingsklädsel (dressyr)

Skjorta/polo får vara creme men slips/plastrong måste enligt dressyr-TR vara vit.
 
Sv: Tävlingsklädsel (dressyr)

Okej, tack för att du påpekade detta. Trodde att den också fick vara ljus.
Men vad tråkigt, känns som om att dressyrsidan är så konservativ på just den här punkten. Jag menar, vad tusan gör det eg. att jag eller någon annan kommer med cremefärgad/champagnefärgad plastrong? :confused: Frågan är ju om domaren ens hade sett att plastrongen var cremefärgad i stället för vit?
 
Sv: Tävlingsklädsel (dressyr)

Vad bra :)
Hästen passar i alla fall bra i cremefärgat, har många cremefärgade schabrak som jag använder till vardags just nu. Men i sådana fall ville jag helst matcha då med skjorta och plastrong, men jag antar att det inte direkt syns att jag har vit plastrong fast resten av kläderna (ridbyxorna, handskarna m.m. är creme/champagnefärgade) eller??

Kavajen får bli marin i alla fall, dels för att jag tycker att det är fint och sedan så har jag inte råd att köpa ytterliggare en hjälm bara för att den ska vara svart. Eller råd har jag väll, men jag har ingen lust.. Men jag vill gärna att kavaj och hjälm ska matcha, tycker inte det ser nåt snyggt ut annars.
 
Sv: Tävlingsklädsel (dressyr)

Helt ok med marin kavaj tycker jag. Jag har alltid haft marinblå dressyrkavaj förut, men nu har jag en svart. Jag har oxå haft fuxar...

Därimot föredrar jag vita ridbyxor & vitt schabrak, men det är en smaksak. Min nuvarande häst är en knallröd fuxtjej med mkt vita tecken, så jag tycker att hon passar bättre i vitt.

Charles Owen roules :)
 
Sv: Tävlingsklädsel (dressyr)

Okej :)

Min har visserligen också lite vita tecken; stjärn och två strumpor bak. Men hon är inte så himla rödaktig i färgen. Jag tycker i alla fall att creme är finast :) Men nackdelen är väll att få creme/champagne och gå ihop eftersom det är olika nyanser på dessa. Vitt är ju liksom bara vitt..


Ja, jag älskar min CO Hjälm :love: störtskön!
 

Liknande trådar

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
729
Dressyr Ja, nu när tävlingssäsongen börjat komma igång på allvar kände jag att en sån här tråd var rätt passande! :) Så, vad har ni...
Svar
12
· Visningar
2 353
Senast: Luzzan
·
Dressyr Här tänkte jag att ni skulle visa upp hur ni ser ut på tävling! :) jag vet att det finns en sån här tråd sen tidigare men tänkte att det...
2
Svar
24
· Visningar
11 358
Senast: Krockodil
·
Utrustning Efter en natt med mardrömmar om att jag inte hittade matchande nyanser på mina nya tävlingskläder (:angel:) så ställer jag frågan här...
Svar
18
· Visningar
1 534
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sätta upp gammal tapet?
  • Bra djurtrimmer, tips?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp