Tävlingsklasser ungponny

Sialina

Trådstartare
Jag har hört att det finns specifika klasser för ungponnyer, någon som har koll? Vi har en 4 årig ponny vi vill starta under våren och funderar kring klasser. Hörde något om lätt e? Samt att rida i par? Någon med koll som kan hjälpa mig reda i detta? Så tacksam för hjälp till en mamma vars dotter vill in på dressyrbanan.
 
Ponnydressyr en har ytterst få ungponnyklasser, finns 4års bedömningar på ett fåtal tävlingar. Där visas ponnyerna två och två inne på banan. Inget jag skulle rekommendera någon som är helt grön på tävling då det är en annan typ av bedömning med fokus på ponnyn, inte ekipaget.

Lätt E finns inte på officiella dressyrtävlingar. Lägsta klasserna är LC1 och LC2, alldeles utmärkta klasser att börja tävla i.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 748
Senast: hhere
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 867
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 345
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp