Tävlingslydnad-boktips

Kamomilla

Trådstartare
Har tänkt prova och tävla lydnad med min golvmopp och undrar om det är någon som kan rekommendera någon bra bok i ämnet?

Vi ska gå kurs sen också, men det vore kul att ha något att träna på i sommar. :love: :love:

Hon är just nu 4½ månad och vi går på valpkurs och hon är ju självklart bäst :love: :angel: (totalt opartisk matte):angel: :angel:
 
Sv: Tävlingslydnad-boktips

Kan rekommendera Lydnadsboken skriven av Memea Mohlin.
Den tar upp inlärning och dom vanligaste problemen i ALLA moment som ingår i lydnadsklass I-Elit och i brukslydnaden apellklass till Elitklass.
 
Sv: Tävlingslydnad-boktips

Jag har använt mig att Inki Sjöstens bok "tävlingslydnad", tror jag den heter iaf. Den är enkel och omfattar mycket, dessutom lättläst och bra illustrationer... Hatar att sitta och mala böcker som det bara är massa text om ingenting.

//E
 
Sv: Tävlingslydnad-boktips

om du vill lära dig hur du ska lära hunden rekommenerar jag don't shoot the dog av karen pryor.
 
Sv: Tävlingslydnad-boktips

Jag rekommenderar också "Tävlingsboken" av Memea Mohlin. Den är jättebra!

Om du vill klickerträna så rekommenderas "Klickerträning för din hund" av Morten Egtvedt & Cecilie Koste.
 
Sv: Tävlingslydnad-boktips

Jag har också Inki Sjöstens bok, men läser gärna Memea Mohlin också. Sedan har jag nog använt mig en del av Järveruds bok också. Kan den heta "Din hund fortsätter"?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ursäkta om det börjar bli tjatigt med såna här trådar. Har läst flera gamla men inget som stämmer in så bra på vad jag söker. Innan har...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
26 059
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 315
Senast: fejko
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 044
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 170
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp