Tävlingsoutfit-inspiration!

MiniLi

Trådstartare
Det var nog länge sedan vi sist hade en bildtråd med tävlingsoutfits?
Hur ser ni ut på tävling?

Hoppas på många inspirerande bilder! :love:
 
Vaaar är alla fina bilder?😁
Hade hoppats på massor av inspiration😆

Jag har iaf påbörjat min tävlingsoutfit, köpt en plastrong🤩
25DA7291-1F77-40DA-A9D4-8E5828080C7E.jpeg
 
Hjälm: KASK Star Lady
Blus: Pikeur med lite volang och rosa samt knappar i pärlor
Kavaj: Cavalleri Toscana, kommer inte ihåg modell
Handskar: Blå eller vita Roeckl
Ridbyxor: Pikeur Lucinda
Stövlar: De Niro klassiska svarta
Träns: SD design De Niro
Schabrak: Equiline med oktagonmönster, ingen logga blått och grönt kantband.
Häst: Myran ❤️
 

Bifogade filer

  • D33F7054-CA7A-48B4-A88E-C9D8CE6627BE.jpeg
    D33F7054-CA7A-48B4-A88E-C9D8CE6627BE.jpeg
    250,7 KB · Visningar: 221
Hjälm: KASK Star Lady
Blus: Pikeur med lite volang och rosa samt knappar i pärlor
Kavaj: Cavalleri Toscana, kommer inte ihåg modell
Handskar: Blå eller vita Roeckl
Ridbyxor: Pikeur Lucinda
Stövlar: De Niro klassiska svarta
Träns: SD design De Niro
Schabrak: Equiline med oktagonmönster, ingen logga blått och grönt kantband.
Häst: Myran ❤️
Snygga!
Kul att se och läsa👍
 
Vaaar är alla fina bilder?😁
Hade hoppats på massor av inspiration😆

Jag har iaf påbörjat min tävlingsoutfit, köpt en plastrong🤩
Visa bifogad fil 90001
Vad fin den är! Jag som du behöver köpa allt nytt igen för tävling efter långt uppehåll och jag har undrat om man rider med plastrong fortfarande, fint att se att det finns kvar :)
Jag har kollat lite på vad andra i stallet tävlar i och har bara sett nån enstaka med just plastrong, annars lite mer sportiga tävlingstoppar under kavaj, men det kan nog vara för att jag bara nosar på de lägsta klasserna på klubbtävling för närvarande där det inte är lika uppklätt.
Jag har inte hittat en kavaj ännu, har tävlat i långärmad top och säkerhetsväst (pga unghäst ny i tävlingssammanhang), jag velar mellan marinblå eller svart kavaj men tycker det är så svårt utan att prova först och flera ställen har inte gratis retur:meh:, tycker plötsligt svart passar min häst bättre så vill ha svart men har blå accessoarer hittills och blå hjälm så då blir jag handlingsförlamad på att köpa svart kavaj för då "måste" jag köpa ny hjälm osv också...:o
 
Min tävlingsoutfit är inte så uppdaterad :p
Kavajen är från Charlies tror jag, stretchig variant så supersmidig och lätt att röra sig i. Ridbyxor - helskodda tights från Kingsland. Hjälmen är en Uvex. Stövlar - De Niro.

På bilden är det lånehästen som vid tävlingstillfället hade schabrak från Le Mieux och tränset var ett SD Design Mystery (som hästen fick låna av mig ;) ).

Fille har tävlingsschabrak från Mias RS och kommer troligtvis ha ett rundsytt träns med lackad nosgrimma - får återkomma när vi faktiskt varit på tävling om ett par veckor.

Jag spanar på ny kavaj men vet inte riktigt vad jag vill ha.

B6F473DA-0C49-4267-96EA-C078D7527230.jpeg
 
CnutLRK.jpg

Eftersom jag är lite vild så kör vi med brunt träns från Hööks och svart sadel. (Gillar brunt mer, men tycker inte det är värt pengarna att köpa en ny sadel bara för färgens skull)
Schabrak från Equiline.
Hjälm Charles Owen, kavaj Pikeur och här tävlingsskjorta från Imperial riding, tights från Alequi.
Schabrak och tights är beige, skulle vilja ha en beige skjorta också.
 
Visa bifogad fil 90284
Eftersom jag är lite vild så kör vi med brunt träns från Hööks och svart sadel. (Gillar brunt mer, men tycker inte det är värt pengarna att köpa en ny sadel bara för färgens skull)
Schabrak från Equiline.
Hjälm Charles Owen, kavaj Pikeur och här tävlingsskjorta från Imperial riding, tights från Alequi.
Schabrak och tights är beige, skulle vilja ha en beige skjorta också.
Wild and crazy med mixade färger😁😉

Är Alequis vita bra? Jag har svarta tights från dem som jag verkligen gillar, funderar på att köpa samma i vitt 😊
 
Min tävlingsoutfit är inte så uppdaterad :p
Kavajen är från Charlies tror jag, stretchig variant så supersmidig och lätt att röra sig i. Ridbyxor - helskodda tights från Kingsland. Hjälmen är en Uvex. Stövlar - De Niro.

På bilden är det lånehästen som vid tävlingstillfället hade schabrak från Le Mieux och tränset var ett SD Design Mystery (som hästen fick låna av mig ;) ).

Fille har tävlingsschabrak från Mias RS och kommer troligtvis ha ett rundsytt träns med lackad nosgrimma - får återkomma när vi faktiskt varit på tävling om ett par veckor.

Jag spanar på ny kavaj men vet inte riktigt vad jag vill ha.

Visa bifogad fil 90282
Jag funderar på att köpa ett vitt Le Mieux. Är ett favoritmärke pga så himla bra passform, men lite trist att inte ha någon färgad kant eller så..
 
När det gäller kavajer - tips på vad man ska leta efter om man är modell mindre?
Jag har xs/xxs i kläder, ibland kan jag ha barnstorlek men då brukar passformen vara rakare. Vill ha en slimmad och snygg marinblå kavaj, gärna med någon form av blingbling!
Vad ska jag leta efter?
 
När det gäller kavajer - tips på vad man ska leta efter om man är modell mindre?
Jag har xs/xxs i kläder, ibland kan jag ha barnstorlek men då brukar passformen vara rakare. Vill ha en slimmad och snygg marinblå kavaj, gärna med någon form av blingbling!
Vad ska jag leta efter?
Italienska märkena kanske? Typ Equiline. De är ju ca 2 stl mindre än motsvarande svenska.
 

Liknande trådar

Utrustning Ja, jag ska köpa nya stövlar och vill ha inspiration kring vilka som ser bra ut och verkar sitta bra. Jag ser ibland stövlar på...
Svar
9
· Visningar
1 352
Senast: Mirtai
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Något jag verkligen gillar är blandningen av människor här och att vi pratar om allt och inget. För många år sedan såg jag en tråd där...
2
Svar
32
· Visningar
3 103
Senast: Rie
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp