Tävlingsoutfit-inspiration!

Åkte och köpte en begagnad Animo idag, den passade bra! Den är lite nopprig på insidan av ena armbågen men det kommer inte synas när man rider så jag känner mig nöjd. Skönt att slippa lägga så mkt pengar innan jag vet hur mkt tävling det blir i slutändan😊

CDFA6745-FF1C-44D3-8529-5386B3D9FF29.jpeg
 
Kan svara för min dotter då jag själv inte tävlar.

Hjälm: samshield
Kavaj: svart CT
Byxor: beiga Maya Delorez
Stövlar: CRW från Hööks
Handskar: Roekl

Schabrak: E-logga eller Equestrian Stockholm

Kavajen köpte vi begagnad. Sparade ett par tusen på det. Jättefin, enkel och stilren. Kommer jag ut på tävling någon gång kommer jag leta efter en likadan.
 
Tävlar så sällan nu för tiden, så samma grejer har hängt med länge.

Hjälm; Kask
Kavaj; Lånar en kompis Pikeur just nu när jag är gravid, annars har en svart Kingsland
Ridbyxor; Vita från Horselife
Plastrong; Vanlig sidenliknande från Hööks

Schabrak; Equiline med marinblå kant
Padd; Vit från Mattes
Sadel; Ridskolans, en Kieffer Excellent
Träns; PS, just nu med aachennosgrimma, har haft Pioneer tidigare
D5D03FD2-33C9-46AE-AB34-78AE762E4762.jpeg
 
Min tävlingsoutfit är inte så uppdaterad :p
Kavajen är från Charlies tror jag, stretchig variant så supersmidig och lätt att röra sig i. Ridbyxor - helskodda tights från Kingsland. Hjälmen är en Uvex. Stövlar - De Niro.

På bilden är det lånehästen som vid tävlingstillfället hade schabrak från Le Mieux och tränset var ett SD Design Mystery (som hästen fick låna av mig ;) ).

Fille har tävlingsschabrak från Mias RS och kommer troligtvis ha ett rundsytt träns med lackad nosgrimma - får återkomma när vi faktiskt varit på tävling om ett par veckor.

Jag spanar på ny kavaj men vet inte riktigt vad jag vill ha.

Visa bifogad fil 90282
Va fint kavajen matcha tränset. :)
 
Jag har fortfarande inte bestämt mig för vilken tävlingstopp jag ska köpa. Beslutsångest!

Hur tänker ni kring tävlingstopp?
Helt vit eller med färg? Jag vet att jag vill ha hela bröstet vitt (inte bara krage/rand) men kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska köpa helvit eller en som är färgad nedertill.. Kanske större chans att hålla den ren om man inte tar helt vit?😁

Lutar åt toppen Anna från Stierna. Hade först tänkt köpa en från ES men den är slut i min storlek och verkar oklart om/när den kommer igen. Har sen letat efter någon som känns lite ”pimpad” men tycker det är svårt att hitta, blir nog en mer clean variant.
 
Jag har fortfarande inte bestämt mig för vilken tävlingstopp jag ska köpa. Beslutsångest!

Hur tänker ni kring tävlingstopp?
Helt vit eller med färg? Jag vet att jag vill ha hela bröstet vitt (inte bara krage/rand) men kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska köpa helvit eller en som är färgad nedertill.. Kanske större chans att hålla den ren om man inte tar helt vit?😁

Lutar åt toppen Anna från Stierna. Hade först tänkt köpa en från ES men den är slut i min storlek och verkar oklart om/när den kommer igen. Har sen letat efter någon som känns lite ”pimpad” men tycker det är svårt att hitta, blir nog en mer clean variant.

Min är helvit. Vitt är ju alltid vitt (=hopplöst bland hästar) men överdelen brukar klara sig bättre än byxorna :p
1EDF1157-7822-44C9-A18E-7AF6E8AFD128.jpeg
 
Väldigt fin! Vad är det för märke?

Jag är hopplös på att hålla mig ren. Och Nelly är expert på att slemma på mig precis överallt. Skulle nog behöva klä in hela mig i någon slags skyddande overall :D
Jag TROR den är från Gekås, så man har råd att ha flera in case of ned-kladdning :p
 

Liknande trådar

Utrustning Ja, jag ska köpa nya stövlar och vill ha inspiration kring vilka som ser bra ut och verkar sitta bra. Jag ser ibland stövlar på...
Svar
9
· Visningar
1 363
Senast: Mirtai
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
405
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
336
Senast: Glimra
·
Tjatter Något jag verkligen gillar är blandningen av människor här och att vi pratar om allt och inget. För många år sedan såg jag en tråd där...
2
Svar
32
· Visningar
3 118
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp