Tävlingsterminen 2016

Habina

Trådstartare
:bump: Så härligt med ny termin, nya tävlingar, nya möjigheter! :D

Jag har en tävling "i närheten" (dsv 3 h resväg) och den tänker jag försöka rida. Fasar lite för att vi får börja med fem mil direkt, men jag är helt beredd på att bryta om hon känns lika ointresserad som sist.

Vilka tävlingar tänker ni rida nästa år?
 
Det är alltså Wångenritten jag tänker starta på.

Funderar på att testa Vasaritten om hon tycker att det är kul, annars blir det lite väl långt att åka. ;)
 
:bump: Så härligt med ny termin, nya tävlingar, nya möjigheter! :D

Jag har en tävling "i närheten" (dsv 3 h resväg) och den tänker jag försöka rida. Fasar lite för att vi får börja med fem mil direkt, men jag är helt beredd på att bryta om hon känns lika ointresserad som sist.

Vilka tävlingar tänker ni rida nästa år?

Jag planerar att årsdebutera på Sämsholm 50 eller 80km beroende på vart vi ligger i träning när det börjar bli dags, sedan kanske Romfars bara för att det är nära men banorna i år gav inte mersmak tyvärr. Eventuellt hittar jag en anledning att ta mig till Göinge istället. Den "viktigaste" tävlingen för min del är A9, älskar både tävlingen som sådan och slingorna, finns en lite dröm om att starta 1* då.
Det stora målet med året är ändå Lag SM i september.
 
Börjar redan bli lite taggad inför nästa säsong!:D Hästen har bara gått bättre och bättre den här säsongen :up:
Planen är att börja med 80 km på Sämsholm för att sedan (om allt känns bra förstås) debutera i 100 km på Göingeritten. Tänker också rida lag-SM. Jag är ju Målillabo från början, inte långt från Vimmerby. Hoppas att vi får ihop ett lag även nästa år, hade varit coolt att rida ett mästerskap på "hemmaplan",
 
Börjar redan bli lite taggad inför nästa säsong!:D Hästen har bara gått bättre och bättre den här säsongen :up:
Planen är att börja med 80 km på Sämsholm för att sedan (om allt känns bra förstås) debutera i 100 km på Göingeritten. Tänker också rida lag-SM. Jag är ju Målillabo från början, inte långt från Vimmerby. Hoppas att vi får ihop ett lag även nästa år, hade varit coolt att rida ett mästerskap på "hemmaplan",

100 på Göinge hade varit skitkul men jag tror inte att vi är klara tills dess. Skulle gärna se fler 100 klasser men brukar vara svårt att få starter till dem.
 
Jag har för övrigt enorma bekymmer kring HUR jag skall träna. Tänk att jag aldrig lär mig ett bra system. :p
 
Tycker det brukar vara dåligt med starter i 120 km oxå, iaf dom nationella.

Ja, de flesta på den nivån brukar ju samla internationella kval istället. Men nu sådde du ett litet frö om att rida 100 på Göinge........
Har egentligen inte varken tid eller råd att åka dig men men, det får lösa sig.
 
I väntan på nästa års tävlingstermin undrar jag hur året gick @toughcookie och @Lutten ?

Själv tränade jag ambitiöst med hästen tills sträckorna blev lite längre. Då började hon tycka det var tråkigt. Testade att rida med sällskap och då lade hon i handbromsen direkt. :banghead:

Så vi ger upp karriären. Får se om hennes son tycker det är skoj, han får dock inte debutera förrän 2018.
 
I väntan på nästa års tävlingstermin undrar jag hur året gick @toughcookie och @Lutten ?

Själv tränade jag ambitiöst med hästen tills sträckorna blev lite längre. Då började hon tycka det var tråkigt. Testade att rida med sällskap och då lade hon i handbromsen direkt. :banghead:

Så vi ger upp karriären. Får se om hennes son tycker det är skoj, han får dock inte debutera förrän 2018.

För mig gick det skit, tog ut en hovslagare som totalt kvaddade hovarna på min pålle, nu fem månader senare har jag precis fått på honom skor igen.
Fick låna en häst för att sätta det sista kvalet till Lag SM men då både Vasa och sedan Rönninge ställde in så sket det också sig.
Nu har jag totalt tappat distanssuget så vi får väl se om jag skiter i det nästa år.
Men jag får erkänna att när vi satte terminen i lördags så kom jag på mig själv med att planera hela säsongen :nailbiting:
 
För mig gick det skit, tog ut en hovslagare som totalt kvaddade hovarna på min pålle, nu fem månader senare har jag precis fått på honom skor igen.
Fick låna en häst för att sätta det sista kvalet till Lag SM men då både Vasa och sedan Rönninge ställde in så sket det också sig.
Nu har jag totalt tappat distanssuget så vi får väl se om jag skiter i det nästa år.
Men jag får erkänna att när vi satte terminen i lördags så kom jag på mig själv med att planera hela säsongen :nailbiting:

Nä fy så trist! :( Hoppas hästen blir bra nu och tråkigt att höra att flera ritter fått ställas in.

Jag är likadan, noll lust att tävla tills jag har terminen framför mig. ;)

Vet du när terminen kommer att publiceras? Brukar väl gå ganska fort efter mötet har jag för mig.
 
Nä fy så trist! :( Hoppas hästen blir bra nu och tråkigt att höra att flera ritter fått ställas in.

Jag är likadan, noll lust att tävla tills jag har terminen framför mig. ;)

Vet du när terminen kommer att publiceras? Brukar väl gå ganska fort efter mötet har jag för mig.

1 november är målsättningen
 
Överlag har den här säsongen gått super! 2 placeringar på 80 km, totalt 3 godkända 80 km. Första tävlingen blev sämsholm 80 km och en tredje placering :) Våran snabbaste ritt hitills! Avslutade säsongen med lag-sm brons och en induviduell 8:e placering.

Vi gjorde även ett tappert försök på 100 km, hästen kändes fin men när vi skulle ut på sista slingan blev det stopp i reinspection p.g.a hög puls :/.

Men är så nöjd med årets insats! Vi har nu passerat 900 km och nästa år hoppas jag kunna komma över 1000 km :bump:

Tråkigt att det gått dåligt för er andra.. :(
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 294
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 612
Senast: Jeps
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 248
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp