Tåg eller bil

Lampan

Trådstartare
Jag kan inte bestämma mig för vilket som är bäst
Jag ska göra en resa på 6-7 timmar
Det är långt att köra själv på en dag
Tågresan tar ca 1 timme längre med två byten, jag åker aldrig tåg och är lite rädd att jag ska springa vilse på Stockholm station...:o

Hur hade ni gjort bil eller tåg?
 
Jag kan inte bestämma mig för vilket som är bäst
Jag ska göra en resa på 6-7 timmar
Det är långt att köra själv på en dag
Tågresan tar ca 1 timme längre med två byten, jag åker aldrig tåg och är lite rädd att jag ska springa vilse på Stockholm station...:o

Hur hade ni gjort bil eller tåg?
Tåg alla dagar i veckan! Men då blir jag extremt trött av att köra bil. Men då har jag åkt ganska mycket tåg i mitt liv och tycker inte det är några problem med byte av tåg.
 
Jag kan inte bestämma mig för vilket som är bäst
Jag ska göra en resa på 6-7 timmar
Det är långt att köra själv på en dag
Tågresan tar ca 1 timme längre med två byten, jag åker aldrig tåg och är lite rädd att jag ska springa vilse på Stockholm station...:o

Hur hade ni gjort bil eller tåg?
Jag hade dels gått efter kostnaden och jämföra de två alternativen. Personligen åker jag gärna tåg om det inte blir alltför krångligt.
 
Jag kan inte bestämma mig för vilket som är bäst
Jag ska göra en resa på 6-7 timmar
Det är långt att köra själv på en dag
Tågresan tar ca 1 timme längre med två byten, jag åker aldrig tåg och är lite rädd att jag ska springa vilse på Stockholm station...:o

Hur hade ni gjort bil eller tåg?
Det finns oftast gott om personal på perrongerna som du kan fråga om hjälp! Jag tror de har neongröna/gula västar eller nåt sånt. Fråga också konduktören på tåget om vart du ska gå vid tågbytet, dom brukar vara otroligt hjälpsamma :-)
 
Hade valt tåget, skönt att kunna sitta och kunna läsa, se på film eller liknande och slippa köra bil
Stockholm C är inga problem att byta tåg på, är bra skyltat
Finns värre ställen att byta på
 
Jag har kollat tider
Jag kan åka från Göteborg till Stockholm med x 2000 sen blir det ett byte till Uppsala . Jag har ca 40 min på mig i Stockholm att hitta tåget jag ska med, fast det går kanske många tåg där i mellan?

Ja fråga är alltid bra :)

Flygplatser har jag inga problem med...men tågstationer är...så röriga....
 
Jag kan inte bestämma mig för vilket som är bäst
Jag ska göra en resa på 6-7 timmar
Det är långt att köra själv på en dag
Tågresan tar ca 1 timme längre med två byten, jag åker aldrig tåg och är lite rädd att jag ska springa vilse på Stockholm station...:o

Hur hade ni gjort bil eller tåg?
Om tåget går, är det bättre alternativ.;)
 
Helt klart tåg! :) Det är miljövänligare och skönare. Stockholms centralstation är inte alls krånglig, och det finns gott om personal att fråga om du mot förmodan skulle virra bort dig.
 
Med 40 minuter har du gott om tid att hitta. Det är bra skyltat. Jag skulle tagit tåget om jag inte absolut velat köra. De gånger jag varit vilse på tågperronger har det alltid funnits hjälpsamma människor att fråga dessutom :)
 
Jag har kollat tider
Jag kan åka från Göteborg till Stockholm med x 2000 sen blir det ett byte till Uppsala . Jag har ca 40 min på mig i Stockholm att hitta tåget jag ska med, fast det går kanske många tåg där i mellan?

Ja fråga är alltid bra :)

Flygplatser har jag inga problem med...men tågstationer är...så röriga....
40 minuter på Stockholms Central är oceaner av tid.

Om Uppsala är slutstationen gör det inget om du missar tåget. SJ kör mellan Stockholm och Uppsala två gånger i timmen dagtid och SL (pendeltåg, annan biljett dock) har halvimmestrafik 18-20 timmar om dygnet och mitt i natten finns nattbuss.

TILLÄGG: Om sträckan är Göteborg - Uppsala skulle jag även kolla flyget. Jag bor i Uppsala och min syster bor i Göteborg. Jag flyger oftast för det är både billigast och smidigast.
 
Jag kan inte bestämma mig för vilket som är bäst
Jag ska göra en resa på 6-7 timmar
Det är långt att köra själv på en dag
Tågresan tar ca 1 timme längre med två byten, jag åker aldrig tåg och är lite rädd att jag ska springa vilse på Stockholm station...:o

Hur hade ni gjort bil eller tåg?

Tågresan tar inte längre tid. Det tar från 3.49 - 4.19 att åka tåg. Jag har lätt valt tåget dels för tidsaspekten men också för miljön
 
Ja tiden för tågresan blir kortare om jag räknar från GBG, då får jag plussa på lite tid för bilresa till GBG

Flyg har jag inte tänkt på alls, skal kolla det också

Tack för tankar och tips, jag överväger att skippa bilen nu...
 
Absolut tåg, men kolla även flyget!
X2000 mellan Götet och Sthlm stannar bara två gånger och drabbas mer sällan av de riktigt stora förseningarna (veckopendlade med tåg i ca 6 månader pga jobbet tidigare under året)

Vägarna mellan Götet och Sthlm är fruktansvärt dåliga enligt mig. Att det inte är dubbelfilig motorväg mellan Sveriges två största städer är för mig en gåta...
 
Jag kollade upp fler stationer, tydligen kan jag hoppa på X2000 i Hässleholm också :)
Om det sen bara är ett byte till Uppsala och tågen går ofta dit så är det ju lugnt


Jag ska prova att åka tåg Vad spännande !
Gör det! Det är oerhört bekvämt och bra på X2000-tågen. Med både wifi och bekväma stolar går resan fort och man är utvilad när man kommer fram :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
289
Senast: ufot
·
Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 486
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 962
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 084
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp