Tåg eller flyg?

Mabuse

Trådstartare
Jag kommer under hösten att resa ned till Malmö (från Stockholm) en helg, och skulle behöva ta med mig katten. Två alternativ finns:

1. Flyg som handbagage, dock i miniliten bur (40x23x24 cm :crazy: ). Katten är ganska liten, väger 3 kg.
2. Tåg i lite större bur, men längre tid (sammanlagt 6 timmar mot sammanlagt c:a 3 1/2 h)

Vad skulle ni välja?
 
Sv: Tåg eller flyg?

Då flyg inom Sverige är till för rika människor så väljer ju jag alltid tåg ;) Har kuskat några ggr från Göteborg till Norrland med katt och en resa på nästan 12 timmar...Inga problem alls. När jag åker tåg med djur väljer jag alltid kupé, då kan man ju tex: släppa ut katten emellanåt om man så vill utan riskera den drar som en avlöning i hela vagnen. Öppen saloong är ju ingen hit med vare sig katt eller hund tycker jag..Så många människor som rör sig i sådana. Åker du tåg, så ta en kupée. Där finns ju åtminstone dörrar att stänga.
 
Sv: Tåg eller flyg?

Ska katten folja med av nagn speciell anledning, eller bara for att du vill ta med den? Ar det utstallning eller sa, sa att katten maste folja med?
Annars tycker jag faktiskt att det ar lite val mycket att ta med sej katten pa taget i sa manga timmar om det bara ar over en helg.
Att flyga ar helt ok med djur, men det ar lite extra att bara pa och sa.

Maste du verkligen ta med dej katten over helgen?
 
Sv: Tåg eller flyg?

Ja, för annars måste katten vara ensam hemma i en lägenhet i tre dagar, vilket jag inte tycker är något alternativ.

För egen del spelar tåg eller flyg ingen roll (det är faktiskt ingen större prisskillnad heller), utan jag kan ta det som passar bäst för katten.

Eftersom jag bara åker över helgen, och siktar på att inte ha annat bagage än katten, så känns bärandet inte som särskilt jobbigt. Det var mer vilket alternativ ni tycker vore bäst för katten?

Förmodligen blir jag inte ensam i en kupé. Inte kan jag släppa ut katten om det sitter andra där, eller kan man göra det?
 
Sv: Tåg eller flyg?

Jag hade tagit flyget, har flygit med katt både inne i kabinen och i lastutrymmet och all personal som jag träffat har vait jättebra med katterna.

Tänk på att boka i god tid!

Vill du veta med så PM:a.
 
Sv: Tåg eller flyg?

Jag har både flygit och åkt tåg med mina, och när det skiljer så mycket i restid hade jag valt flyget. Kolla noga med bolaget du ska åka med bara, alla bolag har olika regler, bokningsrutiner och burkrav verkar det som :crazy:
 

Liknande trådar

Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
422
Senast: Fideli
·
Övr. Katt Har länge haft lösa funderingar på att skaffa katt men vet inte om en katt skulle få ett bra liv hos mig då det är en del ensamtid. Jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 841
Senast: Asko
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 219
Senast: Twirro
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 426
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp