Taggtråd??

caradan

Trådstartare
Var kan man köpa taggtråd och vet någon vad det kostar??
(inga svar nu om att man inte ska använda det för ni vet inte till vad jag ska ha det!)
 
Har inte Granngården? Nordpost? En välsorterad lantbruksaffär måste ju ha.

FRåga för de kanske inte har taggtråd framme i butiken
 
Jag ska ha det ca 5 m utan för hagen upp emot mina grannar för att hålla deras ungar utan för min hage.
Ström reagerar de inte på så nått får man hitta på!
 
:D

Skall du sätta el i taggtråden också?

Sätter du upp fem trådar el så lär de inte ta sig in...
 
Jo tyvärr deras ungar är nog vaccinerade :D mot ström eller nått för jag får en stör men de står och håller i stråden utan problem och deras föräldrar står bara och ser på !!!!! :mad: :mad: :mad:

Men 3 trådar taggtråd förstör ju kläderna så det borde hålla dem borta förhoppningsvis!
 
Taggtråd är ett riktigt otyg, du är inte rädd för att på något sätt själv bli drabbad av tråden?
Den som gräver en grop... :D
 
Nej för det är en hage strax brevis min häst hage där det finns taggtråd och där i springer det inga ungar men i min med "bara" el är de överallt!

Funderar på att låna in ett par tjurar eller ngt annat människo ätande monster!!
 
Har du inte funderat på fårstängsel istället för taggtråd, eller fler eltrådar/band - varannan el varannan jord, ger härliga smällar :devil: när man tar tag i trådarna för att sära på dem och krypa genom. Jag arrenderade beteshage för många herrans år sedan, som hade tre rader taggtråd i gränsen. För att hästarna inte skulle komma nära satte jag dessutom ett 3-radigt elbandsstaket några meter innanför.

Men nog hade jag objudna gäster (läs snorungar) i hagen ändå, som krupit genom alla staket och härjade runt bland ston och föl. Grannhagen hade ännu mer frestande hästar, flera små skettisar, men dit kom de inte in pg av fårstängsel.
De tre raderna taggtråd forcerade de hur lätt som helst, en tryckte ner undertråden med foten och lyfte samtidigt upp mellantråden.

Med 6 rader band el/jord fick våra små föl vara i fred till slut + kedja o. hänglås på grinden.
 
LÅter mycket bättre med fårstängsel eller jordtråd komb. med eltråd.

Taggtråden kan ju skada vilt och även hästar som smitit. Tycker inte om taggtråd efter de skador jag sett som de åstakommit. :crazy:
 
Får stängsel är uteslutet då de kommer att klättra över det och förstöra det på så sett!

Men det med gjord/el verkar bra. Men är strömmen farlig då för ett barn??

Jag har nu kopplat i hop alla tre trådar men då måste jag ta loss ihop kopp+lingen för annars fungerar det väl inte??
 
Då kan du väl skicka räkning till föräldrarna? Tycker att de flesta byter inställning till barnens "oskyldiga små hyss" när det börjar kosta...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone. Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat...
2
Svar
37
· Visningar
1 471
Senast: Badger
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 229
Senast: Freazer
·
Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
591
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 691
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp