Tagit extrema risker med promiskuöst beteende

Mitt liv har kantats av självdestruktivt beteende, alkohol och promiskuösa förhållanden i kombination och syfte att döva min upplevda ensamhet. Jag har tagit risker, levt i en bubbla, omvandlat min ångest till ibland okontrollerbar ilska etcetera. På senaste tiden har tiden kommit i kapp och den ångest jag har för alla dumheter jag gjort alkoholpåverkad blir svår att fly undan. Jag har förstört så mycket för mig själv för att ”straffa” andra, när det är enda som händer är att jag straffar mig själv.

Nu vill jag förändras, men jag vet inte om jag någonsin kommer att kunna gå vidare från detta helvetet som jag utsatt mig för? Går det att ta sig vidare från ett liv som inneburit snart tresiffrigt sexpartners? Jag känner mig smutsig, hur kan jag ha levt på det här viset?

Jag har skickat in test för klamydia och gonorré, men måste ringa min läkare och prata om detta. Uppenbarligen behöver jag ta alla andra prover också, förhoppningsvis är allt negativt. Äter medicin och måste väl diskutera det också, samt skaffa någons samtalskontakt. Jag har så mycket ångest, och det här beteendet har bara eskalerat. Varit fri från alkohol snart en månad nu, men ångesten tar bara över mer och mer för varje dag.

Finns det hopp för mig? Hur går man vidare?
Jättebra att du tar tag i det här! Så starkt gjort!

Det går absolut att gå vidare och att sexa med många är ju inget skamligt, sen är det supertrist att du mått på ett sätt som gjort att du behövt utsätta dig för det här.

Hoppas du får det stöd och hjälp du behöver ♥️
 
Jag fick svar från testerna för klamydia och gonorré nyss... och dessa var negativa :up:. Nu måste jag bara be om att få lämna prover för det andra, och det skrämmer mig. Ska ringa på måndag...

Face your fears.

Min fantasi är bra mycket värre än vad verkligheten kan duka upp, och har du tagit dig så här långt och överlevt kommer du hitta strategier för vad som komma skall. Proverna visar bara hur verkligheten redan är, precis just nu. Bara det att du inte har alla fakta. Och det är svårt att fatta bra beslut utan alla fakta.
 
GOD JUL till mig och grattis till den oönskade graviditeten! :arghh: Kul jul, ett antal olika individer håller nu tummarna att de INTE är pappan till barnet. Jag trodde ärligt talat att jag inte kunde bli gravid, men nu är jag tydligen det. Hade hellre tagit den där klamydian... :meh:

Vet inte vilken vecka, men beroende på hur långt gången jag är så går det att räkna bort några. Skulle tippa på ca 14 veckor, men kan vara mer, kan vara mindre. Min menscykel är extremt oregelbunden. Frustrerande med helger nu. Sköterskan gjorde tre tester och skickade en vidare för att säkerställa.

Absolut inte redo för att bli singelmorsa!
 
GOD JUL till mig och grattis till den oönskade graviditeten! :arghh: Kul jul, ett antal olika individer håller nu tummarna att de INTE är pappan till barnet. Jag trodde ärligt talat att jag inte kunde bli gravid, men nu är jag tydligen det. Hade hellre tagit den där klamydian... :meh:

Vet inte vilken vecka, men beroende på hur långt gången jag är så går det att räkna bort några. Skulle tippa på ca 14 veckor, men kan vara mer, kan vara mindre. Min menscykel är extremt oregelbunden. Frustrerande med helger nu. Sköterskan gjorde tre tester och skickade en vidare för att säkerställa.

Absolut inte redo för att bli singelmorsa!
Med snabba beslut är du fortfarande i intervallet för en abort. Det är en utväg ifall du verkligen inte vill ha barnet. Har du tänkt tanken?

Antaglien bättre att skaffa barn mer planerat och övervägt. Du är inte i det bästa skicket psykist och att ta hand om en bäbis är inte helt enkelt. Det händer mycket i ens huvud.
Alternativt att barnet är det bästa som hänt i den här situationen.

Bara du själv vet.
 
Med snabba beslut är du fortfarande i intervallet för en abort. Det är en utväg ifall du verkligen inte vill ha barnet. Har du tänkt tanken?

Antaglien bättre att skaffa barn mer planerat och övervägt. Du är inte i det bästa skicket psykist och att ta hand om en bäbis är inte helt enkelt. Det händer mycket i ens huvud.
Alternativt att barnet är det bästa som hänt i den här situationen.

Bara du själv vet.

Jag ber till Gud att det inte gått för långt för abort. Pratade med en vän om det här och hen sa: Gå på din magkänsla. Ja, och den är verkligen ”nej nej nej” på grund av det du skriver. Känns också extremt skamfullt att det är så många som kan vara pappa till barnet, så det känns ännu värre. Har det gått för långt, då har det, då får vi göra det bästa av situationen och jag vet att jag får stöttning av min familj. Jag for direkt till mamma efter beskedet och storgrät. Men jag vill verkligen inte ha barn.
 
Jag ber till Gud att det inte gått för långt för abort. Pratade med en vän om det här och hen sa: Gå på din magkänsla. Ja, och den är verkligen ”nej nej nej” på grund av det du skriver. Känns också extremt skamfullt att det är så många som kan vara pappa till barnet, så det känns ännu värre. Har det gått för långt, då har det, då får vi göra det bästa av situationen och jag vet att jag får stöttning av min familj. Jag for direkt till mamma efter beskedet och storgrät. Men jag vill verkligen inte ha barn.

Du bör få hjälp med att tidsbestämma graviditeten rätt så omgående, tycker jag. Fick du något sådant erbjudande från sjukvården? Omständigheterna tycker jag ändå inte är det viktiga utan din magkänsla. Och den verkar ju säga NEJ.
 
Du bör få hjälp med att tidsbestämma graviditeten rätt så omgående, tycker jag. Fick du något sådant erbjudande från sjukvården? Omständigheterna tycker jag ändå inte är det viktiga utan din magkänsla. Och den verkar ju säga NEJ.

Jag fick svar så pass sent i går att kvinnokliniken stängt, men ringer på fredag och får förhoppningsvis komma samma dag eller på måndag. Sjuksköterskan sa att man brukar få tid ganska snabbt, särskilt när det är så osäkert på hur långt gången jag är. När jag tänker efter så är min senaste blödning något som mer liknande mellanblödning, men i sådant fall är jag antingen flera veckor över gränsen eller så vet inte när jag ska ha blivit gravid. För den enda gången jag hade sex vid det tillfället mellan första och tredje användes kondom och under den perioden hade jag inte problem med blackouts. Känns så ovisst just nu allting.
 
Alltså, nu är jag väldigt orolig. Kan man åka in akut för detta? Jag har haft noll tecken på graviditet men har väldigt ont i magen nu. Antar att det är för att jag är orolig, men denna ovisshet gör mig galen.
 
Alltså, nu är jag väldigt orolig. Kan man åka in akut för detta? Jag har haft noll tecken på graviditet men har väldigt ont i magen nu. Antar att det är för att jag är orolig, men denna ovisshet gör mig galen.

De kommer sannolikt inte göra något annat än att skicka hem dig i väntan till fredag, om du åker akut. Använd tiden till att tänka och fundera. Du kan inte påverka något oavsett just nu.
 
GOD JUL till mig och grattis till den oönskade graviditeten! :arghh: Kul jul, ett antal olika individer håller nu tummarna att de INTE är pappan till barnet. Jag trodde ärligt talat att jag inte kunde bli gravid, men nu är jag tydligen det. Hade hellre tagit den där klamydian... :meh:

Vet inte vilken vecka, men beroende på hur långt gången jag är så går det att räkna bort några. Skulle tippa på ca 14 veckor, men kan vara mer, kan vara mindre. Min menscykel är extremt oregelbunden. Frustrerande med helger nu. Sköterskan gjorde tre tester och skickade en vidare för att säkerställa.

Absolut inte redo för att bli singelmorsa!
Det går ju tack och lov att åtgärda om du inte vill fullfölja graviditeten!
 
Jag ber till Gud att det inte gått för långt för abort. Pratade med en vän om det här och hen sa: Gå på din magkänsla. Ja, och den är verkligen ”nej nej nej” på grund av det du skriver. Känns också extremt skamfullt att det är så många som kan vara pappa till barnet, så det känns ännu värre. Har det gått för långt, då har det, då får vi göra det bästa av situationen och jag vet att jag får stöttning av min familj. Jag for direkt till mamma efter beskedet och storgrät. Men jag vill verkligen inte ha barn.
Jag håller också tummarna för din skull, är det abort du vill göra så är det så!
Men jag tycker att du ska släppa skamkänslorna, det är inte alls relevant hur många eller hur få du legat med ut den aspekten.
 
Tack snälla vad fina ni är!

Har gråtit hela kvällen och känner mig väldigt orolig för att jag gått över tiden och inte kan göra abort. Samtidigt hoppas jag att om det är så, att den enda killen som kan tänkas ta ansvar är pappan till barnet. Tankarna yr omkring i mitt huvud och är skräckslagen. Morsan kände efter i kväll och sa sig kunna känna livmoderkanten, jag har ju ingen koll alls på detta. Svårt att bedöma vad det egentligen innebär, skit för alla helger nu :cry:
 
GOD JUL till mig och grattis till den oönskade graviditeten! :arghh: Kul jul, ett antal olika individer håller nu tummarna att de INTE är pappan till barnet. Jag trodde ärligt talat att jag inte kunde bli gravid, men nu är jag tydligen det. Hade hellre tagit den där klamydian... :meh:

Vet inte vilken vecka, men beroende på hur långt gången jag är så går det att räkna bort några. Skulle tippa på ca 14 veckor, men kan vara mer, kan vara mindre. Min menscykel är extremt oregelbunden. Frustrerande med helger nu. Sköterskan gjorde tre tester och skickade en vidare för att säkerställa.

Absolut inte redo för att bli singelmorsa!
Alltså du är inte ensam. Tror inte att det är första gången de stöter på någon med många möjliga kandidater precis, eller att graviditeten är oväntad och oönskad. Du har inget att skämmas för! Jag är själv resultatet av en semesterromans, min storasyster med annan mamma är resultatet av en otrohet osv och det här är ju 40 år sedan. Numera är det väl ännu vanligare med fler partners. Och du, man kan bli gravid trots skydd. Du kan ha varit jätteduktig på den fronten, ibland hjälper inte det.

Hoppas att du får snabb hjälp och att det inte har hunnit gå så lång tid!
 
Alltså du är inte ensam. Tror inte att det är första gången de stöter på någon med många möjliga kandidater precis, eller att graviditeten är oväntad och oönskad. Du har inget att skämmas för! Jag är själv resultatet av en semesterromans, min storasyster med annan mamma är resultatet av en otrohet osv och det här är ju 40 år sedan. Numera är det väl ännu vanligare med fler partners. Och du, man kan bli gravid trots skydd. Du kan ha varit jätteduktig på den fronten, ibland hjälper inte det.

Hoppas att du får snabb hjälp och att det inte har hunnit gå så lång tid!

Nej det är ju uppenbarligen så, att jag inte är den första. I natt har jag sovit så otroligt dåligt, usch, denna julhelg är den värsta någonsin och jag är inte direkt förtjust i denna högtid. Herre gud vilken pärs... Trodde seriöst att jag absolut aldrig skulle kunna bli gravid, aldrig, aldrig. Det märks ju ingenting? Syns inte. Fast det kändes ju när mamma kände mig på magen i går, men inte annars.

Har ingen att prata med detta om för tillfället, vill vänta tills att jag får veta så jag kan berätta för min bästa vän, min syster. Känns hemskt att låtsas som det regnar, men det går lättare att göra det när hon inte befinner sig på samma ort. Hon kommer ju dock till helgen..

Nåja, slut på rant.. men ni har alla varit otroligt snälla och uppmuntrande! Tack! :heart Jag kommer givetvis berätta hur det går, när jag vet mer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp