tajt kedja postkandar

sommarvind

Trådstartare
Jag kör min ardenner med postkandar. Jag tycker dock att kedjan är aningen för tajt, vet någon om det finns olika storlekar på själva kedjorna?
 
Sv: tajt kedja postkandar

Kan en kedja (som går att knäppa) vara för tight...?
Tyvärr har jag inget svar på din fråga, jag har aldrig sett kedjor märkta med strl.
 
Sv: tajt kedja postkandar

Ja det finns olika storlekar på kedjor. Dock vetesjutton om de är märkta, men jag har märkt på pelham och kimblewickbett att på samma häst kunde jag ibland få massa kedja över och med annat bett så satt kedjan i yttersta hålen på båda sidorna och var snäppet för tight.

Sen om det finns lång nog kedja för din ardenner är ju en annan fråga, men är ju bara att mäta och se. Eller helt sonika förlänga kedjan.
 
Sv: tajt kedja postkandar

Det finns olika storlekar på kedjor, men det kan vara lite lurigt att få tag på. Abbey bits tillverkar kedjor i X-Large. men det kan vara svårt att hitta en leverantör i Sverige.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ett strump-problem... När jag springer eller kör ett spinningpass och blir svettig om fötterna får jag ofelbart skoskav om jag...
Svar
15
· Visningar
724
Senast: 95johsv
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 280
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
430
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp