Taket lyfte när Briar gästade GHS – missa inte filmen!

Publiken trodde knappt sina ögon när den minst sagt legendariske dressyrhingsten Briar 899 plötsligt spatserade in i Scandinaviums arena på lördagskvällen. Men jo, det var på riktigt och den 29-årige hingsten var mer än nöjd med att återvända till rampljuset.
 
Åh det hade jag velat se :love:
Fick klappa Briar när jag var kanske 12 och sedan dess har dressyr varit grejen - och han har varit favoritkändishästen.
Minns att jag var jätteosäker och inte direkt hade klappat en så stor häst innan, men jag gick fram och han sänkte huvudet så jag nådde och blåste varmluft på min mage. Det var magi. 🤩
 
Är han fortfarande i avel måntro? Tänker att det kan vara svårt att ha en fd avelshingst kvar som hingst. Eller han kanske har så bra temperament att det funkar ändå?
 
Är han fortfarande i avel måntro? Tänker att det kan vara svårt att ha en fd avelshingst kvar som hingst. Eller han kanske har så bra temperament att det funkar ändå?
Briar är knappast känd för sitt lugna och harmoniska temperament (jag har sett alldeles för många exploderande avkommor för att vilja ta i en med tång), däremot så verkar han fungera utmärkt som hingst även i tävlingssammanhang och fungerar de som hingstar när de tävlar så brukar de fungera bra även hemma och när de blir äldre. Det är ju rätt många månader om året som de inte betäcker även när de är i avel och de vetiga hingstarna brukar förstå skillnaden på när det är dags att ta det lugnt och när det är dags för tjejer.
 
Han ser ut att vara i jättefin form! Han var en stor idol för mig som liten, och jag blev otroligt lycklig när jag som 17-åring fick möjlighet att köpa en dotter till honom. Hon är nu 15 och min bästa vän ❤️. Dessutom med nästan exakt samma vita teckning som sin far. Jag hoppas att även hon får hålla sig fräsch i många år till!
 
Åh nu blev jag tårögd 💖!

Jag kommer fortfarande ihåg känslan när man satt i Scandinavium och Milton avtackades. Sen dess börjar jag ALLTID gråta när jag hör Simply the Best :D!
Håller också med av hela mitt hjärta. Var också där, och känslan när Milton under stående ovationer och Simple the best i högtalarna paraderade runt i arenan, det går inte att beskriva riktigt. Ståpäls och tårar i ögonen.
 
Briar är knappast känd för sitt lugna och harmoniska temperament (jag har sett alldeles för många exploderande avkommor för att vilja ta i en med tång), däremot så verkar han fungera utmärkt som hingst även i tävlingssammanhang och fungerar de som hingstar när de tävlar så brukar de fungera bra även hemma och när de blir äldre. Det är ju rätt många månader om året som de inte betäcker även när de är i avel och de vetiga hingstarna brukar förstå skillnaden på när det är dags att ta det lugnt och när det är dags för tjejer.

Tempramentet ligger nog lite efter Maraton. Jag hade ett Maratonsto och hon var ingen picknick att hantera från marken. Men väl under sadel var hon en dröm 😍
Har förstått att han inte lämnade de enklaste avkommorna. Även hennes avkommor var rätt skarpa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp