Taklampa till vardagsrum

zassoo

Trådstartare
Hjäääälp.

Vi behöver en ny taklampa till vardagsrummet eftersom armaturen till den nuvarande har kastat in handduken. Men det är ju helt omöjligt att veta vad man vill ha.

Till problemet hör att vi (framför allt jag) vill göra om i vardagsrummet men vi har inte möjlighet till det inom åtminstone det närmaste året. Nuvarande inredning är enligt mig gräslig så jag vill egentligen inte ha en lampa som passar det men samtidigt vet jag ju inte hur det kommer bli sen med inredningen.

Vad har ni för taklampa i vardagsrummet? Inspiration tack från vanliga människor :D
 
Jag hade köpt nån begagnad lampa på typ tradera som känns okej att ha tills inredningen ändras.


...eller så gör du som jag gjort istället för som jag säger: Köp en lampa du älskar och inred hela rummet efter den :D
 
Jag kör på diskreta, vita spotlights. Inte det mest spännande kanske, men jag tycker sällan att taklampor är sådär skitsnygga att jag vill låta dem spela huvudrollen i ett rum ändå. Då har jag hellre riktigt bra belysning som fokuserar på tavlor, blommor och annat fint.
 
55824549-FDFD-4E13-85B9-6F8AEE738110.png
Vi har den här från watt och veke, tyvärr är vårt vardagsrum i kaos med två omonterade soffor just nu så har ingen bra bild från verkligheten men jag älskar den! Mysig belysning och snygg.
 
Jag är svag för gamla lampor. Jag hade köpt en lampa jag gillar, det kommer garanterat funka vid renovering sen, har du redan en lampa är det lätt att se till att det funkar. Lampan på bilden hittade jag i en antikaffär. Nu tycker jag att den har den perfekta platsen, men den funkade bra även i förra huset. Jag har nog knappt en enda taklampa som är yngre än 80 år :) Gick in i en antikaffär förra veckan, kom ut två lampor senare.
20230121_203617.jpg
 
@warg vilket vackert tak!

Jag har en ärvd kristallkrona i vardagsrummet. I matrummet kommer vi ha en ljuskrona (för stearinljus) som min morfar smitt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 305
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 237
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 233
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp