Tala om för någon att hen är tjock.

@mackan Rent generellt i såna här fall skulle jag säga att vem som helst får skriva, men har man inte tolkningsföreträde så kan man gott vara ödmjuk och lyssna på oss som har det istället för att gå på som en ångvält, deraila diskussionen för miljonte gången och försöka gaslighta oss.
Var inte ett jävla rövhål, helt enkelt.

Med det sagt känns även den här diskussionen rejält off topic.
 
@mackan Rent generellt i såna här fall skulle jag säga att vem som helst får skriva, men har man inte tolkningsföreträde så kan man gott vara ödmjuk och lyssna på oss som har det istället för att gå på som en ångvält, deraila diskussionen för miljonte gången och försöka gaslighta oss.
Var inte ett jävla rövhål, helt enkelt.

Med det sagt känns även den här diskussionen rejält off topic.

Jag tycker jag svarat rätt rejält nyanserat .
Det handlar inte om ”er” tråd osv. Just därför reflektionerna.

Precis som jag skrivit så ja - vissa har uttryckt sig helt märkligt i tråden .

Men Nej - jag tycker inte mina reflektioner utifrån det och tråden som helhet ett dugg off topic faktiskt .

Fö: vilka är ”ni” med tolkningsföreträde ?
Kräver tråden att alla vet era nicks historier osv ? Varför ska ”ni” ha något förutsatt självklart tolkningsföreträde på buke utifrån något sådant ? Det blir ju jättekonstigt om det skulle vara ett ytterligare kriterie i sammanhanget utifrån en allmän tråd ?

Jag har ingen aning om den ”grupp” på buke du verkar avse som är någon grupp som har ”tolkningsföreträde” .
 
Senast ändrad:
Fö: vilka är ”ni” med tolkningsföreträde ?
Kräver tråden att alla vet era nicks historier osv ? Varför ska ”ni” ha något förutsatt självklart tolkningsföreträde på buke utifrån något sådant ? Det blir ju jättekonstigt om det skulle vara ett ytterligare kriterie i sammanhanget utifrån en allmän tråd ?

Tråden handlar om de som blir utsatta = tjocka. Då är det dessa personer som har tolkningsföreträde.
Det är ju flera som har skrivit att de är tjocka, det krävs inte att folk vet deras bakgrund utan det räcker med att läsa vad de har skrivit i den här tråden för att förstå.
 
Jag tycker jag svarat rätt rejält nyanserat .
Det handlar inte om ”er” tråd osv. Just därför reflektionerna.

Precis som jag skrivit så ja - vissa har uttryckt sig helt märkligt i tråden .

Men Nej - jag tycker inte mina reflektioner utifrån det och tråden som helhet ett dugg off topic faktiskt .
Nu förstår jag inte vad du menar. Mitt inlägg var inte riktat till att du skulle ha betett dig som ett rövhål om det är så du uppfattade det?

Jag håller inte med. Trådens ämne är liksom inte vilka som får skriva i trådar, tvärtom känns det mest som ännu mer "buhu jag är smal så jag får inte yttra mig för de dumma tjockisarna" när det sätts i det här sammanhanget. Ämnet i sig tycker jag förtjänar en egen tråd. Jag tror att det kan bli väldigt givande så det är, utöver att det känns skitfel här, synd att gömma den diskussionen i den här tråden.
 
Tråden handlar om de som blir utsatta = tjocka. Då är det dessa personer som har tolkningsföreträde.
Det är ju flera som har skrivit att de är tjocka, det krävs inte att folk vet deras bakgrund utan det räcker med att läsa vad de har skrivit i den här tråden för att förstå.


Jaha.
Jag har iallafall utgått från din trådstart .

Varför känner sig folk tvungna att tala om för tjock person att hen är tjock?
Och sen komma med tips och råd på hur hen ska göra för att gå ner i vikt.

Finns det någon som har ett bra svar på detta?
(och jag är övertygad om att denna tråden kommer spåra ur ganska så fort, men snälla håll er till ämnet och blanda inte in något annat än just det här, tack!)
 
Tråden handlar om de som blir utsatta = tjocka. Då är det dessa personer som har tolkningsföreträde.
Det är ju flera som har skrivit att de är tjocka, det krävs inte att folk vet deras bakgrund utan det räcker med att läsa vad de har skrivit i den här tråden för att förstå.
Tråden handlar väl om varför personer kommenterar? Då blir det väl inget tolkningsföreträde pga man är "tjock"?
 
Tråden handlar om de som blir utsatta = tjocka. Då är det dessa personer som har tolkningsföreträde.
Det är ju flera som har skrivit att de är tjocka, det krävs inte att folk vet deras bakgrund utan det räcker med att läsa vad de har skrivit i den här tråden för att förstå.

Så bara nuvarande tjocka kan (och får) alltså besvara din fråga om varför folk känner att de har rätt att kommentera att andra är tjocka :confused:

Så.. Ologiskt.
 
Nu förstår jag inte vad du menar. Mitt inlägg var inte riktat till att du skulle ha betett dig som ett rövhål om det är så du uppfattade det?

Jag håller inte med. Trådens ämne är liksom inte vilka som får skriva i trådar, tvärtom känns det mest som ännu mer "buhu jag är smal så jag får inte yttra mig för de dumma tjockisarna" när det sätts i det här sammanhanget. Ämnet i sig tycker jag förtjänar en egen tråd. Jag tror att det kan bli väldigt givande så det är, utöver att det känns skitfel här, synd att gömma den diskussionen i den här tråden.

Nej haha - jag har självklart inte tolkat det, eller svarat utifrån att jag trodde det du skrev ansåg mig 😅

Men jag kvarstår ändå ang mina reflektioner .
 
+ @durachiny

Okej, jag skrev fel. Tråden handlar såklart om det jag frågade i trådstarten. Men när folk kör över oss som berättar om hur vi blir påverkade av fetthatet så kommer det ju till tolkningsföreträde.
Och din trådstart hade du redan bestämt svaret på (det beror alltid på fetthat), så vad är egentligen diskussionsämnet?
 
Och din trådstart hade du redan bestämt svaret på (det beror alltid på fetthat), så vad är egentligen diskussionsämnet?

Nej, det hade jag inte.
Diskussionsämnet är, som det står i trådstarten:

Varför känner sig folk tvungna att tala om för tjock person att hen är tjock?
Och sen komma med tips och råd på hur hen ska göra för att gå ner i vikt.

Finns det någon som har ett bra svar på detta?
 
+ @durachiny

Okej, jag skrev fel. Tråden handlar såklart om det jag frågade i trådstarten. Men när folk kör över oss som berättar om hur vi blir påverkade av fetthatet så kommer det ju till tolkningsföreträde.


Ja det blir rätt fel.
Likaså blir det FEL när du fortsätter med ditt antagande att allt handlar om fetthat osv !


Jag tror ni missförstår med flit. Herregud. Jag skrev i det senaste ni citerade. Det ser ni ju i trådstarten.


Nej ”vi” håller inte på och vill missförstå med flit osv.
Jag tycker snarare det blir sunkigt med sånt bemötande 😎.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 179
Senast: manda
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 967
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 950
Senast: Badger
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 151
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp