Tala om för någon att hen är tjock.

Nej, det hade jag inte.
Diskussionsämnet är, som det står i trådstarten:

Varför känner sig folk tvungna att tala om för tjock person att hen är tjock?
Och sen komma med tips och råd på hur hen ska göra för att gå ner i vikt.

Finns det någon som har ett bra svar på detta?
Och du har sagt att det alltid beror på fetthat. Vad finns det då kvar att diskutera angående varför?
 
Ja det blir rätt fel.
Likaså blir det FEL när du fortsätter med ditt antagande att allt handlar om fetthat osv !





Nej ”vi” håller inte på och vill missförstå med flit osv.
Jag tycker snarare det blir sunkigt med sånt bemötande 😎.

Ja, jag skrev fel. Och i grund och botten handlar det om fetthat tror jag. Däremot har jag aldrig sagt att alla personer menar något elakt.
Jo, jag trodde ni ville missförstå min felskrivning med flit. Att ni förstod vad jag menade eftersom jag dels skrivit det i trådstarten och dels flera gånger i tråden.

Jag tycker att jag (vi) som är tjock(a) blir bemött(a) på ett väldigt sunkigt sätt av vissa.
 
Grejen är inte hur vännen har tolkat förslaget om promenad utan att någon tar sig rätten att föreslå en promenad som i nån sorts led i att vännen ska sluta vara fet, inte att det är härligt med en promenad utan att det är en bättre aktivitet för en fet människa än att de har mysigt på ett fik.
Om det är mitt inlägg du menade så var det absolut inte så jag menade. Det var mer - om jag vet att personen har problem med mat/överätning/whatever så vill jag inte bidra till problemet genom att sätta personen i en situation där hen utsätts för det. Lika lite som jag skulle bjuda en alkholist på krogen. Promenad gick lika bra att byta ut mot att hänga på bryggan/whatever.

Men jag har försökt förklara det flera gånger redan, det verkar inte gå fram?
 
Ja, jag skrev fel. Och i grund och botten handlar det om fetthat tror jag. Däremot har jag aldrig sagt att alla personer menar något elakt.
Jo, jag trodde ni ville missförstå min felskrivning med flit. Att ni förstod vad jag menade eftersom jag dels skrivit det i trådstarten och dels flera gånger i tråden.

Jag tycker att jag (vi) som är tjock(a) blir bemött(a) på ett väldigt sunkigt sätt av vissa.
Jag tror ni missförstår med flit. Herregud. Jag skrev i det senaste ni citerade. Det ser ni ju i trådstarten.

Jag blir oerhört störd över att kategoriseras in i någon grupp av dig som ”ni” utifrån vad jag skrivit .

Vilka är ”NI” ?! Och vem är jag anser du, utifrån det jag reflekterat ang, att klassas till någon ”NI” ?
 
Jag blir oerhört störd över att kategoriseras in i någon grupp av dig som ”ni” utifrån vad jag skrivit .

Vilka är ”NI” ?! Och vem är jag anser du, utifrån det jag reflekterat ang, att klassas till någon ”NI” ?

Du och @durachiny . Det är er två jag menar med "ni", då det var just ni två som reagerade på att jag skrev fel.
 
Du och @durachiny . Det är er två jag menar med "ni", då det var just ni två som reagerade på att jag skrev fel.


Så med andra ord , oavsett vad som skrivits utöver det ang din tråds klassificering av ”vi” och ”ni” så ser du inget problem ang hur du själv klassificerar folk ?
Utifrån hela din tråd är det alltså mig och @durachiny du fokuserar på i sammanhanget nu ? 😳
 
Så med andra ord , oavsett vad som skrivits utöver det ang din tråds klassificering av ”vi” och ”ni” så ser du inget problem ang hur du själv klassificerar folk ?
Utifrån hela din tråd är det alltså mig och @durachiny du fokuserar på i sammanhanget nu ? 😳

Alltså, nej. Jag tror vi pratar om helt olika saker nu.
Jag gjorde ett inlägg (inlägg nr #603) där jag skrev fel. Ni ifrågasatte det jag skrev innan jag hann svara att det var fel, och då fick jag känslan av att ni ville missförstå mig med flit, eftersom ni visste om vad jag frågade om i trådstarten. Det är det jag menar. Inget annat.
 
Och du har sagt att det alltid beror på fetthat. Vad finns det då kvar att diskutera angående varför?

Om du inte är öppen för svar andra än vad du redan bestämt dig för så behöver du inte fråga på ett forum.


Tex ditt påstående att det även beror på annat? Men det ville du ju inte diskutera!

Vad jag minns var det rätt många fler som ville ha svar på den frågan. Blir ju konstigt att beskylla någon för att inte vara öppen för andra svar samtidigt som du vägrar ge ett annat svar?

Det känns som du bara är i dessa trådar för att säga emot och egentligen inte är ett dugg intresserad av frågeställningen i sig.
 
Tex ditt påstående att det även beror på annat? Men det ville du ju inte diskutera!

Vad jag minns var det rätt många fler som ville ha svar på den frågan. Blir ju konstigt att beskylla någon för att inte vara öppen för andra svar samtidigt som du vägrar ge ett annat svar?

Det känns som du bara är i dessa trådar för att säga emot och egentligen inte är ett dugg intresserad av frågeställningen i sig.
Om någon säger att det måste bero på en viss faktor så är man inte öppen för alternativa förklaringar.
 
Min mamma berättade för mig att jag var tjock, att jag såg tjock ut, att jag borde gå ner i vikt, att jag inte skulle äta det där, under hela min uppväxt. Jag bad henne sluta, förklarade hur ont det gjorde, hur lite det hjälpte men hon fortsatte.

Hon är ingen ond människa, hon ville väl, hon hatade mig inte, hon ville hjälpa. Hon var bara så övertygad om att det innebar att jag skulle bli smal att hon struntade i vad det gjorde med min självkänsla. Att mitt värde satt i min vikt.

Hon trodde nog att det var omtanke, men grunden är ju hur hon såg på övervikt. Som det värsta som kunde hända hennes dotter. Vi har haft fler diskussioner om min vikt än mina självmordstankar eller min depression.

Jag skulle utan problem kalla det fetthat.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 177
Senast: manda
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 936
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 905
Senast: Badger
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 112
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp