Bukefalos 28 år!

Talande hundar/knappar

Takire

Trådstartare
Jag blev otroligt sugen på att beställa några knappar som hunden kan "prata" med hjälp av. Är det någon på forumet som testat? :D
 
Åh, jag har tänkt på samma! Ser många hundar (och andra djur) på insta som har det. Hade varit kul att testa, men det är ju rätt dyrt!
Jaa, och tror de jag såg krävde 3AAA-batterier vardera så det är ju också både kostnad och miljöpåverkan.

Men jag ska nog ändå fundera lite till 😁. Och tänka ut vad knapparna i så fall skulle säga.

"Kompisar" och "godis" kanske 😄
 
Åh, jag vet en på instagram som har! Hon brukade hänga här förut.
Var på Instagram jag kollade idag och tyckte det verkade väldigt kul. Jag kan dessutom vara en trögfattad matte så tänk om hunden kunde få tala klarspråk 😄
 
Jaa, och tror de jag såg krävde 3AAA-batterier vardera så det är ju också både kostnad och miljöpåverkan.

Men jag ska nog ändå fundera lite till 😁. Och tänka ut vad knapparna i så fall skulle säga.

"Kompisar" och "godis" kanske 😄
Många som kör med knappar rekommenderar inte att ha en godisknapp (i alla fall inte i början). Det är ju klart enklast att lära in, men också svårt att upprätthålla att knappen ska ge utdelning 😅

Jag har tanke på typ ”ut och kissa” ”promenad” eller ”skogen”, och nått mer så klart..
 
Många som kör med knappar rekommenderar inte att ha en godisknapp (i alla fall inte i början). Det är ju klart enklast att lära in, men också svårt att upprätthålla att knappen ska ge utdelning 😅

Jag har tanke på typ ”ut och kissa” ”promenad” eller ”skogen”, och nått mer så klart..
Nej, det blir ju kanske väl mycket tryck på godisknappen 😅.

"Gå ut" skulle ibland vara väldigt bra.
 

Liknande trådar

Hundträning Är det nån här som använder sina hundar till barmarksdrag? Är lite sugen på att testa det med mina två. Nyfiken, nån som kan berätta...
Svar
2
· Visningar
323
Senast: Milene
·
Hundträning Nån här som har använt nått liknande för att lära hunden "prata"? När hunden trycker på en knapp så svarar plattan med något ord tex gå...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: Keb71
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
893
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp