Talet till nationen

golit

Trådstartare
han som skriver golits inlägg funderar på hur nationen samlat sig efter Ulf och Ebba von Papens, samt lille Johns upprop till nationen? Om att spara el.

Det var liksom inget samlande inledning att säga att det var halva befolkningens fel att de röstat som de röstat att dagens problem inte gått att lösa som Papens och lille John lovat. Fast att det var som det var visste ju von Papens och lille John, fast det brydde man sig inte om.

Det är som lite skillnad när st: Bildt förklarade att det skitit sig med den heliga kronkursen och Sverige ramlade ner i depression. Han höll Ingvar i handen och båda lovade att det skulle bli bra bara vi hjälptes åt och knöt näven i byxfickan. Någon kanske kom undan, men fick i varje fall inte bidrag för att göra det och hålla poolen varm med el som andra betalat. St: Bildt tog ansvar pratade med Ingvar och folk knöt näven. Höger eller vänster i valfri ficka.

Stefan Löven pekade inte på regionerna och sa att de inte gjort vad Ebba och Ulf von Papen sagt att de skulle göra och vad lille John sagt att marknaden skulle fixa. Ebba von Papen försökte få till det till överlagt mord, men Stefan nappade inte och talade inte om för Ebba att det är hennes kompisar som är ansvarig för sjukvården. Han tog skiten för nationens bästa.

Man kan ju undra hur Churchills tal i underhuset sett ut för eftervärlden om han mest pratar om hur fel hans landsmän haft och hur rätt han haft om stödet till Mussolini.

Men till saken, hur sugen blev du av att spara el efter dagens önskan från regeringen?
 
Jag har inte lyssnat på originalet. Men reflekterade över detta citat i medierapporteringen: "Nu är tiden att stötta, kraftsamla och spara för att ta oss igenom en tid som är utomordentligt ansträngd."

För mig låter det som någon försöker säga att nu är det läge även för dig som för egen del har råd med den dyra elen att släppa din egen bekvämlighet till förmån för samhällets behov och för att förbättra situationen för kollektivet av elkonsumenter.
Men som får lite svårt att uttrycka sig när ord som solidaritet och det gemensamma bästa ska hållas utanför...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp