Talg/fettknölar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Sannis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 10 536
S

Sannis

Är det nån som har erfarenhet av sånna? min mormors hund har fått sånan nu och han äter antibiotika. men han har haft en i julas med och nu har den kommit tillbacka. kommer dom att få ge han antibiotika varje ggr dom kommer tillbacka eller kan man operera? Dom kommer ju på exakt samma ställe också.

Sv: Talg/fettknölar

fettknölar kan man massera bort själv,men talgknölar?lr talgkörtel kanske du menar?Min hund hade iaf en sån mellan ögonen i flera år som blev större och större men han verkade inte ha några problem av det,men det såg så himla fult ut så vi for tillvetrinären då till slut då dom skar upp den och tog det infekterade varet lr vad det då var däri,samt att en massa hårsäckar växte liksom åt fel håll,upp och ner alltså. Det var en infekterad talgkörtel,dom sa att den kan komma tillbaka sådär och då får man operera,men det har den inte gjort än iaf.

okej då kanske det blir operation för han då för dom har kommit tillbaka alla tre.

Enligt vad min vetrinär sa så är dom bara fula,alltså inte farliga,men lycka till iaf...

Min förra hund som tyvärr inte finns längre:( hade det. För det första ska man absorlut inte massera bort dom eftersom att de bara sprider sig då.

Fettknölar är ingenting att göra åt och så länge se inte blir för stora eller sitter i vägen på något sätt så behöver man inte göra något. Annars kan det bli operation. Min hund fick en nära frambenet som blev stor som en golfboll och hon fick svårt att gå så då fick vi operera bort den.

Jag skulle ta bort alla knölar. Min mammas hund har haft en "fett" knöl i många år.
Vi har varit till vet å dom har sagt att det var en "fett" knöl.
Nu fick hon flera på olika ställen på mycket kort tid.
Bestämde att ta bort alla.
Nu visade det sig att alla var tumörer:eek:
Så nu väntar vi på att få reda på om dom är elakartade eller inte.
Så mitt råd är att kolla upp noga alla knölar.

Liknande trådar

Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
944
Senast: cassina
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 254
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 461
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka