Tålig liten iPhone

_Taggis_

Trådstartare
Jag behöver pensionera min iPhone 6 eftersom jag inte är ett vandrande elverk, och den i det närmaste kräver att man har laddaren i hela tiden. Eftersom jag redan fastnat i Appleträsket känns det enkelt att fortsätta med det, lättast att synka med närmaste kretsens mobiler och paddor med.

Önskemål:

*Inte mkt större än min nuvarande (135 x 65 mm) då jag vill ha en smidig som går att ha i en ficka.
*Slagtålig + tåla väta för att kunna vara utomhus, i stallet, tåla joggingrundor dvs kroppsfukt.
*Batteri som tål att det blir vinter och man är ute.
*Bra batteritid dvs ska inte behöva ladda den 1-2 ggr/dygn för normal användning.
*Ska gå att ansluta med sladd till hörlurar men ffa laddning (kanske gör alla det? - osäker på nyare modeller)
*Bra kamera
*Gärna inte kosta mer än 7000 kr, kan dock gå upp i pris om det är The Shit :angel:
*Behöver inte vara ny, men vill att den ska hänga med i 4-5 år så är väl klokt att inte köpa en för gamma ouppdaterad modell inbillar jag mig..?

Tips någon? Ni som har får gärna komma med för- och nackdelar med de ni har :)
 
Kanske en iPhone8?
Lånar en nu och den är betydligt mindre än tian jag egentligen har. Den är smidig och bra!
Är tyvärr osäker på vattentåligheten
och kameran är ok.

Annars är XR riktigt bra! Bättre kamera och jag älskar min! Haft i tre år och batteritiden inga bekymmer. Klarar vatten. Men lite större, inget som stör längre, vill inte heller ha för stor mobil.
 
Jag köpte en iPhone 12 mini :) hade en iPhone 7 innan. Den är vattentålig och ska väl tåla lite mer slag. Jag har dock alltid extraglas på och skal på baksidan, hängslen och livrem lixom 😅
 
Jag har också en 12mini. Brukar inte ha sönder mina mobiler så vet inte om den är mer tålig än andra men har blivit tappad några gånger.
 
Jag hade min iPhone 11pro i drygt två år och den kändes knappt använd. Gav den till sonen när jag plockade ut en iPhone 13 på jobbet. 11an är nog den bästa telefon jag haft. Gillade den bättre än 13. Syrran har också en 11 men inte pro. Hon valde att inte plocka ut en ny när det erbjöds. Det är första gången hon gör så.

De finns begagnat på tex swappie.

Mvh Miks
 
Har en SE som jobbtelefon, har haft den i tre år nu tror jag. Den tål mycket, har trots flitigt oförsiktigt användande varken spräckt skärm eller fått fuktskada.

Har dock inte FaceId vilket jag tycker är störigt, men har gamla hederliga hemknappen vilket är behändigt! Får plats bättre i byxfickan är min iPhone12, men har lite sämre kamera, men ändå fullt duglig.
 
Jag älskar min SE, den åker i golvet då och då men det händer ingenting. Har dock läderfodral för lite extraskydd då jag är i stallet mycket (egen gård).
 
+1 på SE2020.
(Jag har faktiskt en ur-SE också som reservmobil, den har 3,5 mm hörlursjack och hänger fortfarande med rätt okej.)
 
Jag behöver pensionera min iPhone 6 eftersom jag inte är ett vandrande elverk, och den i det närmaste kräver att man har laddaren i hela tiden. Eftersom jag redan fastnat i Appleträsket känns det enkelt att fortsätta med det, lättast att synka med närmaste kretsens mobiler och paddor med.

Önskemål:

*Inte mkt större än min nuvarande (135 x 65 mm) då jag vill ha en smidig som går att ha i en ficka.
*Slagtålig + tåla väta för att kunna vara utomhus, i stallet, tåla joggingrundor dvs kroppsfukt.
*Batteri som tål att det blir vinter och man är ute.
*Bra batteritid dvs ska inte behöva ladda den 1-2 ggr/dygn för normal användning.
*Ska gå att ansluta med sladd till hörlurar men ffa laddning (kanske gör alla det? - osäker på nyare modeller)
*Bra kamera
*Gärna inte kosta mer än 7000 kr, kan dock gå upp i pris om det är The Shit :angel:
*Behöver inte vara ny, men vill att den ska hänga med i 4-5 år så är väl klokt att inte köpa en för gamma ouppdaterad modell inbillar jag mig..?

Tips någon? Ni som har får gärna komma med för- och nackdelar med de ni har :)
Du ska inte bara byta batteri då?
 
Jag behöver pensionera min iPhone 6 eftersom jag inte är ett vandrande elverk, och den i det närmaste kräver att man har laddaren i hela tiden. Eftersom jag redan fastnat i Appleträsket känns det enkelt att fortsätta med det, lättast att synka med närmaste kretsens mobiler och paddor med.

Önskemål:

*Inte mkt större än min nuvarande (135 x 65 mm) då jag vill ha en smidig som går att ha i en ficka.
*Slagtålig + tåla väta för att kunna vara utomhus, i stallet, tåla joggingrundor dvs kroppsfukt.
*Batteri som tål att det blir vinter och man är ute.
*Bra batteritid dvs ska inte behöva ladda den 1-2 ggr/dygn för normal användning.
*Ska gå att ansluta med sladd till hörlurar men ffa laddning (kanske gör alla det? - osäker på nyare modeller)
*Bra kamera
*Gärna inte kosta mer än 7000 kr, kan dock gå upp i pris om det är The Shit :angel:
*Behöver inte vara ny, men vill att den ska hänga med i 4-5 år så är väl klokt att inte köpa en för gamma ouppdaterad modell inbillar jag mig..?

Tips någon? Ni som har får gärna komma med för- och nackdelar med de ni har :)
Jag hade en 6 som jobbtelefon och tyckte batteritiden var dålig och trodde det berodde på åldern. Bytte till en SE(tror jag). Precis lika usel batteritid. Den klarar knappt en och en halv dag på stand by. Men jag är van vid android som verkar ha bättre batteritid generellt.
Så, byt batteri istället skulle jag tipsa om. Köper du en ny så är du snart där igen.
 
Mitt intryck och erfarenhet är att man aldrig kunnat vänta sig mycket mer än ett dygns drifttid på en iPhone oavsett modell, vid normal användning (vilket iofs är ett vitt begrepp). Kanske två dygn om man inte rör telefonen alls, ner till en knapp arbetsdag vid frekvent användning. Nattladdning och/eller stödladdning under dagen känns helt normalt.
 
Jag köpte en iPhone 12 mini :) hade en iPhone 7 innan. Den är vattentålig och ska väl tåla lite mer slag. Jag har dock alltid extraglas på och skal på baksidan, hängslen och livrem lixom 😅
Låter som mig, hade iPhone 7 och efter en incident med en smet blev det iPhone 12 mini. Är nöjd med min och tycker den är liten och behändig.
Har likt dig både skyddsglas och skal på, den behöver inte laddas så ofta, om man inte använder den väldigt mycket. Märkt att jag behöver ladda en gång under dan om jag pratar typ nonstop i den, annars räcker det på natten.
Den har smart laddning som slutar ladda när den är full, har lagt märke till det efter några dagar av liknande laddning och det tycker jag är riktigt bra.

Sen är inte kameran inte fy skam heller om man gillar att ta bilder, vilket jag gör. 😅
 
Låter som mig, hade iPhone 7 och efter en incident med en smet blev det iPhone 12 mini. Är nöjd med min och tycker den är liten och behändig.
Har likt dig både skyddsglas och skal på, den behöver inte laddas så ofta, om man inte använder den väldigt mycket. Märkt att jag behöver ladda en gång under dan om jag pratar typ nonstop i den, annars räcker det på natten.
Den har smart laddning som slutar ladda när den är full, har lagt märke till det efter några dagar av liknande laddning och det tycker jag är riktigt bra.

Sen är inte kameran inte fy skam heller om man gillar att ta bilder, vilket jag gör. 😅
Jag är också nöjd! Gillar inte de stora telefonerna, vill lixom kunna få plats i fickan med mobilen 🙈 Gillar också kameran!
 
Tack för alla svar. Är ute på resa och har bara haft mobilen att surfa med, därav inte så mkt feedback...

Ser ut som att SE verkar ligga bra till. Bäst är nog att gå in på nån butik och jämföra och titta.

Ang batteribyte så vet jag inte om det är hela sanningen, jag tycker överlag att den är seg. Jag fick den av en kompis för 3 år sedan för att hon jobbade mkt i telefonen och blev galen på den redan då, pga batteritiden, och då var den ju ganska ny och fräsch jämfört med nu.
Kameran är inget vidare heller. Jag har klarat mig bra eftersom jag haft en jobbtelefon som jag använt privat, men man kan ju inte förlita sig på det forever. Ffa har kameran använts flitigare på den än på iPhone och det beror ju på att bilderna i iPhone inte går att jämföra. Är ändå ingen ny android jag haft på jobbet, en Samsung Galaxy XCover 4, men skillnaden är milsvid.
 
Har den vanliga iPhone 11och är super super nöjd med den.

Haft den i flera år och den ser som ny ut trots att den varit med mycket :)

Att den är liten och smidig och tar fantastiska bilder kanske det redan vet :)

Jag hade samsung förr och saknar inte deras stora format och sämre kameror.
 
iPhone SE är prisvärd!
Annars är mini modellen riktigt bra :)
Först hade jag 12mini, var så nöjd med den att jag sen köpte en 13mini.
12 och 13 är ju mycket bättre telefon än SE, men behöver man bara en vanlig telefon så duger ju SE helt klart.

Så det beror på om pris eller kapacitet är viktigast….
 
Tack för alla svar. Är ute på resa och har bara haft mobilen att surfa med, därav inte så mkt feedback...

Ser ut som att SE verkar ligga bra till. Bäst är nog att gå in på nån butik och jämföra och titta.
Jag har en SE 2022 som kom i mars. iOS 15. Är nöjd med den. Bra pris. Har plånboksfodral, annars skulle den nog inte tåla att tappas. Den är vattentålig men garantin gäller inte vid fuktskador.
Hörlursuttag 3,5 mm finns ej men jag har köpt en adapter så kan använda hörlurar ändå.
Välj en som det går att uppdatera iOS på. Så kan du ha den längre.
 

Liknande trådar

Utrustning Ledsen för att jag skapar ännu en, men jag tänkte att jag inte behöver inkräkta med mina frågor i köptipstrådarna. Även jag är på...
Svar
1
· Visningar
704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp