Tallin eller Riga?

Kilauea

Trådstartare
Vad föredrar ni och varför?
Det är sambon och jag som ska iväg när jag fyller år i slutet av sommaren. Tänkte ta kryssning och stanna en eller två nätter på hotell.
Vill ha mysiga caféer, sevärdheter, god mat, lite shopping (men väldigt lite enligt sambon :p).
 
Sv: Tallin eller Riga?

Vad föredrar ni och varför?
Det är sambon och jag som ska iväg när jag fyller år i slutet av sommaren. Tänkte ta kryssning och stanna en eller två nätter på hotell.
Vill ha mysiga caféer, sevärdheter, god mat, lite shopping (men väldigt lite enligt sambon :p).

Båda är bra val! Riga lite billigare.
 
Sv: Tallin eller Riga?

Jag tyckte att gamla stan i Tallin var jättemysig. Gamla stan i Riga tyckte jag inte var jättemkt att hurra över (dock var jag där i mars) men jag tyckte om stadens centrum.
 
Sv: Tallin eller Riga?

Jag har varit i Tallinn och var inte superimponerad. Fint i Gamla stan förvisso men gud så snubbigt! Strippklubbar överallt, var man än tittade. Och så pyttlitet och med samma pryttelaffärer överallt.
 
Sv: Tallin eller Riga?

Egentligen Vilnius, men dit är det svårt att kryssa. Vilken som av nämnda är bra, kanske med fördel Tallinn....
 
Sv: Tallin eller Riga?

Jag har varit i båda. Jag har lite varmare känslor för Tallinn än för Riga. Men det är mera "känslan" än att något ställe är konkret bättre eller sämre än det andra.

Gamla stan i Tallinn tycker jag är mysigt och att gå ut och äta middag där en upplevelse.
 
Sv: Tallin eller Riga?

Vad föredrar ni och varför?
Det är sambon och jag som ska iväg när jag fyller år i slutet av sommaren. Tänkte ta kryssning och stanna en eller två nätter på hotell.
Vill ha mysiga caféer, sevärdheter, god mat, lite shopping (men väldigt lite enligt sambon :p).

Tallinn är gulligt, har en höjd att se staden från och en "gamla stan känsla" som inte finns i Riga samt sin vackra stadsmur.

Riga är coolt med sin enorma saluhall med roliga saker att botanisera bland, en annan sorts östkänsla och helt annan storlek.
 
Sv: Tallin eller Riga?

Gdansk/Sopot? Polen? Är det varmt där i augusti? Går det att åka färja dit? Vad finns det att se där? Många frågor men aldrig ens tänkt det resemålet.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 109
Senast: Acto
·
Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 887
Senast: ameo
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 084
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 444
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Min ekonomi
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp