Tamråttor flyttar in

Bexzor

Trådstartare
För över 10-15 år sen hade jag tamråttor sist. Jag var säker på att det var ett lämnat kapitel i mitt liv. Men då även äldsta sonen gärna vill ha tamråttor så är tre bröder bokade. De flyttar in nästa helg :love:

Buren hittade jag för drygt 1000 kronor så den är ett fynd! Just nu "enkelt" inrett i väntan på att vi lär känna varandra.
 

Bifogade filer

  • 20230429_083435.jpg
    20230429_083435.jpg
    368,5 KB · Visningar: 522
Med tanke på att buren står på äldsta sonens rum så glömmer jag av att den finns. Så när det bestämdes att jag ska hämta dom på lördag så hann jag fundera på om buren hinner komma :rofl:
 
Fotobombar lite till :love::D
Efter några dagar så märks det vem som är mest osäker, vem som är nyfiken och vem som inte bryr sig speciellt mycket om något. Två av pojkarna växer på bra medan den tredje inte riktigt har samma växtspurt än
 

Bifogade filer

  • 20230507_165047.jpg
    20230507_165047.jpg
    381,3 KB · Visningar: 247
Så kul att se/följa

Själv är det med skräckblandad förtjusning. Jag gillar råttor/möss på bild men får lite smått panik när jag ska hantera dem :rofl:
 
Trähyllorna är kasserade sen länge, så buren ser annorlunda ut idag. Fortfarande ganska simpel för att lätt få tag på dom.
Äldsta sonen hävdar att råttorna klättrar på repet, och eftersom han har "utsikten" dit från sin dataspel så får jag tro honom. Råtta nummer 3, dvs den gråa heter Khorne - tydligen någon spelningar.

Kikar man noga så ser man nyfikna Bob som spanar om det sker något skoj :laugh::love:
 

Bifogade filer

  • 20230527_191145.jpg
    20230527_191145.jpg
    429,1 KB · Visningar: 223

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 636
Senast: Lhas
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 945
Senast: ptr
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 869
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 284
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp