Bukefalos 28 år!

Tamron 18-200 mm?

C

Cavello

Har funderat lite på att beställa ett Tamron 18-200 mm nästa vecka och använda som "semester/allroundobjektiv". Smidigt att resa lätt och kunna vara mer flexibel utan att byta objektiv. Ljusstyrkan är ju inte den bästa men det är ju väldigt ljust runt Medelhavet så det borde inte vara några problem.

Hade först funderingar på att köpa Nikkor 18-200 mm med VR men det kostar ju också nästan 6000 kr mer om jag såg rätt och då sparar jag hellre de pengarna till en bätttre normalzoom eller en ny telezoom.

Är det någon som har några erfarenheter av optiken? (skärpa, vinjettering osv.)
 
Sv: Tamron 18-200 mm?

en zoom som allround utan VR är inet jag rekommenderar.. det uppstår mycket rörelseoskärpa då, mer desto mer du zoomar.

sedan så kan jag inte påstå att ett 18-200zoom är särskillt smidigt att ha på semestern.. det är inte speciellt mycket ljusare runt medelhavet.. är det mulet är det lika mulet som här, liksom när det är ljust är det ljust.. däremot så tenderar det till att bli kolsvart på nätterna där, vilket det inte blir på nordligare breddgrader såsom i sverige.

men visst fungerar ett utan VR utmärkt men räkna med att få ta med dig stativet när du skall nyttja zoomen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp