Tandborstning

Vipp

Trådstartare
Hur gör ni rent längst bak i munnen på era hundar? Min har tendens till tandsten och behöver borstas regelbundet. Det går bra att borsta i fram men han kniper jättehårt med munnen när jag ska försöka ta mig bakåt. Han tuggar inte så mycket på hudben och råa köttben kan jag inte ge då han flera gånger nästan satt i halsen då han försöker svälja dom hela...
 
Hur gör ni rent längst bak i munnen på era hundar? Min har tendens till tandsten och behöver borstas regelbundet. Det går bra att borsta i fram men han kniper jättehårt med munnen när jag ska försöka ta mig bakåt. Han tuggar inte så mycket på hudben och råa köttben kan jag inte ge då han flera gånger nästan satt i halsen då han försöker svälja dom hela...
Hunden behöver inte ha munnen öppna för att borsta där bak. Håll munnen stängd med ett tag runt om nosen och för in borsten mellan kinden och tandraden. För att komma åt insidan måste du såklart öppna munnen lite men den värsta placken sätter sig faktiskt på utsidan. Sen är det bra att jobba med mellanrumsborste längst bak mellan tänderna.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 270
Senast: Whirlie
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 986
Senast: AnneB
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 221
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 118
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp