Bukefalos 28 år!

Fraise

Trådstartare
Nu har våran valp bytt en hel del tänder men dom gamla hörntänderna sitter fortfarande kvar fast dom nya har kommit upp, någon som vet om det tar längre tid för dom att ramla av eller om vi behöver åka till vet. och dra bort dom?
 
Sv: Tandbyte

Det är inte ovanligt att hörntänderna sitter kvar, fastän den nya tanden brutit igenom. Trots att de sitter stenhårt brukar de i regel lossna självmant, det gäller bara att ha lite is i magen. Ge hunden trossar att tugga på så bruker det lösa sig av sig själv....

Mvh,
Duvan
 
Sv: Tandbyte

I vissa raser förekommer det att inte mjölkhörntänderna släpper. Detta gäller speciellt i överkäken. Detta beror oftast på en genetisk defekt där rötterna på mjölkhörntänderna är mkt långa, och alltså måste man ta hjälp av en veterinär för att ta bort dessa.
 
Sv: Tandbyte

Det tog lång tid innan dom lossnade på min valp också. Tror hon var iallafall 6-7 månader. Vänta du ett tag till så lossnar dom nog, Filippas satt stenhårt bredvid dom nya tills dom helt plötsligt bara ramlade ut!
 
Sv: Tandbyte

Vilken ras är det? Och hur gamal är dein valp?
På vissa raser är det så vanligt att det inte är någon mening att vänta för länge, för då kan dom få bett fel!
Men ligger dom nya hörntänderna rätt i munnen, då kan du vänta tills hunden är nästan 1 år!
 
Sv: Tandbyte

Tack för alla svar. Våran hund är en Amstaff och han är ca6,5 månad gammal. Jag träffade på min vet. häromdagen och han sa att det var bara att vänta, han drar aldrig ut några tänder före 10 månader ålder.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 187
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 308
Senast: Lisalei
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 375
Senast: geting
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 736
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Försäkring
  • Hur få bort fåglar ur ligghallen?

Hästrelaterat

  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor
  • Trögt att sälja häst nu?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp