Tandläkar besök!!

Ida_79

Trådstartare
Kollade precis i hästens tandjournal... Han var där för ett år sedan,köpte honom för 3 månader sen!!! Det står att han har haft hakar!! Och sen ett ord jag inte vet vad det är "Buccala sår" Någon som vet vad detta ord betyder!
 
Sv: Tandläkar besök!!

Ingen ovanligt snarare standard att hitta i en tandjournal. Hakar är nog det mest vanliga man kan ha hos en häst.... om han var kollad för ett år sedan så innebär det ju att han haft en ansvarsfull ägare som kontrollerat och åtgärdat.
 
Sv: Tandläkar besök!!

mackan skrev:
Ingen ovanligt snarare standard att hitta i en tandjournal. Hakar är nog det mest vanliga man kan ha hos en häst.... om han var kollad för ett år sedan så innebär det ju att han haft en ansvarsfull ägare som kontrollerat och åtgärdat.
Japp verkligen!! Han har inga problem med munnen nu men har fått en tid hos tandläkaren på torsdag för bara en årlig kontroll!!! Vad får dom sådana sår ifrån då?
 
Sv: Tandläkar besök!!

En fråga jag har om tandläkarbesök: Måste man åka till tandläkaren för att få tänderna kollade eller kan de göra hembesök? Vad brukar det kosta?
 
Sv: Tandläkar besök!!

eldione skrev:
En fråga jag har om tandläkarbesök: Måste man åka till tandläkaren för att få tänderna kollade eller kan de göra hembesök? Vad brukar det kosta?

Båda frågorna beror ju helt på vem man anlitar. Vissa åker ju till stallet och gör hembesök, och priserna varierar ju också! :)
 

Liknande trådar

Hästvård Sålde en D-ponny för 4 år sen, som varit i vår ägo i två år. Den är låg i trakterna och vi hade ringsko på mestadels (ibland vanlig...
Svar
3
· Visningar
516
Senast: mily
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 720
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 497
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
132
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp