Tandläkare- hur ofta går ni?

Så dom kan höja avgiften bara så där trots att du hade fått vänta längre än vanligt O_o
Inte ok :cautious:
Tänker icke skaffa något frisktandvårdskontrakt av något slag

Det var bedömningen de gjorde inför förnyelse av avtalet, så de höjde ju inte från en dag till en annan men förvarnade om ny avgiftsklass vid förlängning. Eftersom jag avsåg att borsta tänderna trots min diagnos valde jag, när erbjudande om förlängning kom, till tredubbla kostnaden, att säga upp avtalet. Tiden får utvisa om det var ekonomiskt smart eller korkat 🙈
 
Det var bedömningen de gjorde inför förnyelse av avtalet, så de höjde ju inte från en dag till en annan men förvarnade om ny avgiftsklass vid förlängning. Eftersom jag avsåg att borsta tänderna trots min diagnos valde jag, när erbjudande om förlängning kom, till tredubbla kostnaden, att säga upp avtalet. Tiden får utvisa om det var ekonomiskt smart eller korkat 🙈
Aha då är jag med
Jag tror det var smart :)
 
Det var bedömningen de gjorde inför förnyelse av avtalet, så de höjde ju inte från en dag till en annan men förvarnade om ny avgiftsklass vid förlängning. Eftersom jag avsåg att borsta tänderna trots min diagnos valde jag, när erbjudande om förlängning kom, till tredubbla kostnaden, att säga upp avtalet. Tiden får utvisa om det var ekonomiskt smart eller korkat 🙈
I min värld så går man en gång om året på endast undersökning och tandstensborttagning vid samma besök så är det ekonomiskt smart att inte ha ett abonnemang/avtal :up:
 
Tandhygienist städar oändliga mängder tandsten för mig, så det handlar om att städa var 3:e år eller så. Behåller gärna mina tänder så jag skjuter gärna på det målet. Och statuskollar med röntgen vilket är bra, även om det varit stabilt med början till karies i exakt samma tänder i 20 år.
Det är ju samma funktionella mål som jag har.
Hela tänder som sitter kvar.
Men att bry sig om färg och att det skall kännas fräscht i några veckor är ett helt annat mål.
 
Nu är jag inte tandläkare eller så men jag fattar det som att tanken är att förbygga tex karies odyl genom att hålla munnen fri från beläggningar, tandsten osv som karies annars får fäste i. Men det är ju såklart frivilligt :)
Ja det är ju vad det är.
Men jag behöver inte det, mina tänder är prima ändå.
Förutom färgen då och att jag inte får den extra fräscha känslan som det skulle ge.
Och ja, mina tänder är smått osannolika och mycket ekonomiska.
 

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 740
  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 405
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Vän pratar med läkare om en medicin. Hon nämner att hon inte kan gå över 100mg för hon förlorar all form av kontroll av kroppen. Han...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ TW = Trigger warning för psykisk ohälsa. Jag tog äntligen kontakt med kuratorn på vårdcentralen för ett tag sen. Som liten hade jag...
Svar
2
· Visningar
1 057
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp