Tanka-macken luras? Eller?

Lingon

Trådstartare
Jag fick precis veta av Tanka (Bildeves mackar) att priset som står på deras automater är ett redan rabatterat pris. Ordinarie pris står alltså inte utsatt någonstans på automaten när man ska tanka. Om man tankar med Volvokortet så får man ytterligare 10 öres rabatt men om man tankar med något annat kort (som ger en rätt till rabatt) så får man ingen rabatt alls eftersom de säger att de redan har dragit av en rabatt.

Kan man verkligen kalla det rabatt om man inte berättar vad som är det ordinarie priset? Är det tillåtet att göra så? Att inte informera om det ordinarie priset eller att priset på automaten redan är rabatterat? Och att man inte kommer få den rabatt ens andra kort säger att man ska ha på den macken?

Jag tycker att det känns som att de försöker lura folk. Ohederligt. Det som står ska väl alltid vara ordinarie pris. Kan ordinarie pris anses vara rabatterat redan om det inte vid köp står att det är det? Personen jag pratade med sa att det ordinarie priset är OKQ8's pris. Men jag tänker iaf inte köra genom hela stan till närmsta OKQ8 mack för att få veta Tankas ordinarie pris.
 
På vår Tanka-mack finns det två priser, ett för dom med och ett för dom utan Volvo-kort. Helt meningslöst dock, för det ”rabatterade” priset är alltid samma eller t om högre än priset på t ex Ingo eller Qstar 😅
 
På vår Tanka-mack finns det två priser, ett för dom med och ett för dom utan Volvo-kort. Helt meningslöst dock, för det ”rabatterade” priset är alltid samma eller t om högre än priset på t ex Ingo eller Qstar 😅

Här fanns det bara ett pris för bensin på automaten. Enligt henne jag pratade med var detta det rabatterade priset. Hon menade alltså att det pris som står på automaten redan är rabatterat med 35 öre/litern. För alla oavsett betalmetod. De med Volvokort får sen ytterligare 10 öres rabatt. Men jag som har ett annat kort som enligt det kortet ger mig 30 öre rabatt/liter så får jag inte den rabatten eftersom "priset redan är rabatterat" och jag enligt henne inte kan få dubbel rabatt. Men det står ju ingenstans att det som ser ut att vara ordinarie pris är rabatterat. Hon sa att det ordinarie priset är OKQ8's pris. Men så kan de väl inte göra rent juridiskt? Det ordinarie priset måste väl informeras om på platsen där man ska genomföra köpet? I det här fallet Tanka. OKQ8 ligger på andra sidan stan och jag tankar aldrig där då jag aldrig har vägarna förbi.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 561
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
3 799
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag har fått två fakturor. En exakt enligt offert. Offerten har jag fått efter att hantverkaren var och kollade på bostaden. Det var...
Svar
0
· Visningar
532
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp