Bukefalos 28 år!

Tapet problem!

Vår_Vinter

Trådstartare
Är det någon som är duktig på detta med färger mm?

Vi håller på att renoverar sonens rum från början alltså topp till tå.

Vi har köpt en tapet som vi tänkte ha som fondvägg från början, men började nu fundera på om vi ska tapetsera hela rummet med den tapeten. Men vi är osäker på om det blir för mycket.

Den tapet vi har tänkt är denna (har redan köpt till en vägg)
th_b1834fa1ea10b88ecfaaaf865ef8e132_74099.jpg


Har ni annars förslag på någon annan enfärgad tapet som passar till den tapeten (om vi har bara den som fondvägg som vi tänkt från början)? Vi kommer inte på någon annan färg än vit, vill gärna ha en någorlunda varmfärg.

Han kommer även ha en gammal serveringsgång som en del av sitt rum (med dörr ingång till), för "kontor" o klädkammare. Tänkte ev. att det ska bli en helt annan tapet där inne, ev. enfärgad. Förslag? Eller bör vi köra på samma?

Vi funderar på om golvet ska vara vitt eller någon mörkare färg, vad tror ni?

Alla tips är välkomna!
 
Sv: Tapet problem!

Nästan 100 Pers har läst men ingen har något o säga :(

Hoppas någon kan hjälpa oss ..:) Någon som tapetserat ett helt rum med randig tapet?
 
Sv: Tapet problem!

Bryt den vita med lite, lite rött, då blir det en varmare ton. I serveringsgången skulle jag nog ha tagit en enfärgad tapet, kanske i den blåa som är längst till höger i tapetbilden.
 
Sv: Tapet problem!

Jag har kollar efter någon tapet med lite rött i, men då är det antingen mörkröda eller nästan rosa aktiga. Vi kommer tapetsera (om vi nu hittar rätt tapet) istället för att måla.

Det är egentligen lättare o måla för då kan man ju bryta nästqn vilken färg man vill. Men vi föredrar tapeter. ..

Blått har jag oxå funderat på till serveringsgången, vill inte ha det i sovrummet då det blir så kallt men där inne funkar det ju. :)
 
Sv: Tapet problem!

Jag funderade först på om vi skulle ha denna tapet i serveringsgången, samma färger i tapeten som den andra.

th_b1834fa1ea10b88ecfaaaf865ef8e132_70399.jpg


Det är inte så mycket som ska tapetseras där eftersom det är massa skåp där inne också. Ungefär 4 våder + lite runt ett fönster o en våd till. :)
 
Sv: Tapet problem!

Vad knepig du är som prompt ska ha tapet. :D Ni har inte kollat efter någon riktigt ljust grön tapet? Det är i och för sig en rätt knepig grön i den där randiga tapeten...

Tapeten med siffrorna och bokstäverna tycker jag var väldigt fin! Var har ni hittat den?
 
Sv: Tapet problem!

Är det någon som är duktig på detta med färger mm?

Vi håller på att renoverar sonens rum från början alltså topp till tå.

Vi har köpt en tapet som vi tänkte ha som fondvägg från början, men började nu fundera på om vi ska tapetsera hela rummet med den tapeten. Men vi är osäker på om det blir för mycket.

Den tapet vi har tänkt är denna (har redan köpt till en vägg)
th_b1834fa1ea10b88ecfaaaf865ef8e132_74099.jpg


Har ni annars förslag på någon annan enfärgad tapet som passar till den tapeten (om vi har bara den som fondvägg som vi tänkt från början)? Vi kommer inte på någon annan färg än vit, vill gärna ha en någorlunda varmfärg.

Han kommer även ha en gammal serveringsgång som en del av sitt rum (med dörr ingång till), för "kontor" o klädkammare. Tänkte ev. att det ska bli en helt annan tapet där inne, ev. enfärgad. Förslag? Eller bör vi köra på samma?

Vi funderar på om golvet ska vara vitt eller någon mörkare färg, vad tror ni?

Alla tips är välkomna!

Vi har samma tapet i dotterns rum, hon har rum på ovanvåningen, denna tapet har vi på väggen under snedtaket, på båda sidor av rummet.

På ena "gavelväggen" har vi en tapet med gröna bokstäver (fanns nog i samma kollektion som den randiga, men jag hitter den inte nu), på snedtaken och på väggen med fönster har vi målat vitt (S0502-Y) dvs inte helt kritvitt utan lite bruten.
 
Sv: Tapet problem!

Haha, vi hatar att måla :p Men vi kanske hatar att tapetsera sen för det har vi aldrig gjort :p

Ja någon grön funderade jag på oxå, men de båda gröna färgerna är lite väl starka. Nog för att jag vill att det ska synas att det är ett barnrum men det är lite väl. :p

Det finns ju enfärgade tapeter som ska matcha denna men ingen har fallit oss i smaken mer än den ljusblåa. Så därför tänkte vi om det kunde passa med någon annan färg.

Ska kanske tillägga att de flesta av hans möbler är vita oxå!

Båda tapeterna är från Midbec o kollektionen kids@home, dom har grymt fina barntapeter. Har redan sett ut dotterns tapet (nästa projekt med totalrenovering).
 
Sv: Tapet problem!

Åhh äntligen någon som har den tapeten! Har letat efter bilder på internet.

Tror ni att det skulle bli för mycket i ett helt rum? Lättare o få en uppfattning om man ser den på en vägg. Rummet är ganska stort ca 4,8×4,5 med full tak höjd. Det är ett stort fönster på ena sidan o på två andra sidor är det dörr, vilket bryter av. Sen en hel vägg (där tapeten är tänkt att sitta om det blir fond).

Ja blir det till att måla vitt så blir det en bruten vit iaf.

Det finns en bild med den randiga tapeten och en annan tapet med nalle puh på, jätte snyggt men tror inte sonen tycker det om 3-5 år (3,5 år idag) o jag vill inte behöva byta redan om 4 år...
här är den
th_0bda718d24c9f4cd96a573f9a2213e64_kidsahome374099_70599.jpg
..
 
Senast ändrad:
Sv: Tapet problem!

jag hade tagit den gröna som är bredast i tapeten om den finns som tapet och gjort resten med den. är fönster, lister mm i vittkommer det bli helläckert. golvet hade jag gärna sett vitt eller vitlaserat.
 
Sv: Tapet problem!

Golvet kommer mest troligt bli detta

13652-3_472x472.jpg


Jag vet inte om det är denna gröna, fast i mina ögon ser den gul ut. Det är den enda gröna/gula dom har.
Ska åka till bygghandeln o kolla på onsdag, så jag får se det "live".

th_a6994472f2f4eaaee89f8ac4c106f896_05399.jpg
 
Sv: Tapet problem!

Jag hade kört på en enfärgad tapet i den ljusblå nyansen (längst till höger). För mig skulle det kännas för rörigt att ha den randiga tapeten i hela rummet.
 
Sv: Tapet problem!

Jag hade kört på en enfärgad tapet i den ljusblå nyansen (längst till höger). För mig skulle det kännas för rörigt att ha den randiga tapeten i hela rummet.

+1 på den. Alternativt någon av de andra två blå nyanserna, tredje från vänster, eller den mellan den tunna gröna och tunna röda linjen. De andra färgerna tror jag blir för skarpa.
 
Senast ändrad:
Sv: Tapet problem!

Jag såg en bild på ett rum med den tapeten o dem turkos blå färgen på resten, vilket var jätte snyggt.


Vi funderar faktiskt på o ta den gul/gröna (den jag visade längre upp). Sen i serveringsgången blir det en blå.

Men ska kolla i deras kollektions bok imorgon o se.

Vi funderade på o måla men konstaterade att det antagligen blir dyrare.. Dock är det ju lättare o laga ev skador. ..
 

Liknande trådar

Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
697
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 337
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 600
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Ska tapetsera vårat sovrum, men har aldrig gjort det förut. Är det svårt. Har fått för mig att jag ska ha en fondvägg med lite mer...
Svar
5
· Visningar
660
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp