Tapet till liten toalett

Trissa

Trådstartare
Vi håller på att göra i ordning "gå upp och kissa på natten"-toaletten, och jag kan inte för mitt liv bestämma mig för vilken tapet det ska vara där! :crazy: Det är en liten toa där bara toastolen och handfatet får plats, och så finns det en liten avsats bakom toan pga trappa på andra sidan. Rejält fönster, så det är bra med ljus.
Eftersom det bara är vi själva som ser och nyttjar toan så vore det kul att gå loss lite med färg och/eller form, och jag har hittat fantastiska tapeter som kostar 3000 spänn rullen... Inte riktigt den budget vi hade tänkt! Så jag behöver hjälp med tapettips i normalbudgetspannet. (Har också funderat på att måla och fondvägga, men tror att det blir bättre med tapet.)
 
Vi håller på att göra i ordning "gå upp och kissa på natten"-toaletten, och jag kan inte för mitt liv bestämma mig för vilken tapet det ska vara där! :crazy: Det är en liten toa där bara toastolen och handfatet får plats, och så finns det en liten avsats bakom toan pga trappa på andra sidan. Rejält fönster, så det är bra med ljus.
Eftersom det bara är vi själva som ser och nyttjar toan så vore det kul att gå loss lite med färg och/eller form, och jag har hittat fantastiska tapeter som kostar 3000 spänn rullen... Inte riktigt den budget vi hade tänkt! Så jag behöver hjälp med tapettips i normalbudgetspannet. (Har också funderat på att måla och fondvägga, men tror att det blir bättre med tapet.)

Har du tittat på intrades kollektioner? De har mycket färgglatt under tusenlappen.
 
Om det är en liten toalett kan det vara kul att ha en neutral tapet/målarfärg och gå bananas på golvet i stället :)
 
Om det är en liten toalett kan det vara kul att ha en neutral tapet/målarfärg och gå bananas på golvet i stället :)
Det är sant, det har jag faktiskt inte tänkt på. Det är en ljus, neutral våtrumsmatta på golvet som är i gott skicka, så vi hade tänkt låta den vara. Men man skulle ju kunna måla väggarna och slippa mönsterpassa då... :angel:
 
Om det är en liten toalett kan det vara kul att ha en neutral tapet/målarfärg och gå bananas på golvet i stället :)
Ja! :love:

IMG_0799.jpg

5022-1_grande.jpg

image-529.jpeg
 
Det är sant, det har jag faktiskt inte tänkt på. Det är en ljus, neutral våtrumsmatta på golvet som är i gott skicka, så vi hade tänkt låta den vara. Men man skulle ju kunna måla väggarna och slippa mönsterpassa då... :angel:

Vi gjorde så :D Det var en vidrig mintgrön våtrumsmatta på vår lilla toalett, så vi lade detta golvet och målade väggarna vita:
47VSNjs.jpg


(mitt i renoveringen, som synes :D Det blev nytt golv i rummet utanför också, dock inte kakel :p
 
Ełlos eller Boråstapeter kanske har nån fina tapeter i ok prisklass :)

Gilla idén med golv, kanske kan ha nått med lite färg i på golvet och matcha med målat på väggar?

Kul med nytt, vill också fixa vår lilla toalett. Jag är lite inne på målad panel ca halvvägs och tapet resten. Men kan aldrig bestämma mig, och nu fick jag ännu fler bra idéer :confused::idea:
 
Jag har samma läge. En pyttetoa under snedtak. Går bara att stå raklång invid handfatet ;)

Jag köpte en rulle av en fin grå tapet med tunt ränder i böljande mönster. Vilsamt och riktigt snyggt. Villeinte ha för djärva mönster när dt är en så liten yta.

Eftersom det bara går åt max en rulle så brydde jag mig inte så mycket om priset, bara mönstret. Hittade dock en udda rulle till bra pris.
 
Jag hade målat mingrönt golv och så fixad en stormönstrad tapet med grönt i. Så snyggt!
Finns en massa snyggt på pinterest om du behöver idéer.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag var idag inne i lägenheten som jag nu äntligen har fått tillträde till. Men jag ska vänta till i slutet av veckan med att flytta in...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: YaHilweh
·
Däggdjur Trots att han är kelig, gullig, gosig och tillgiven så har han snart förtagit all glädje med att ha husdjur... Jag tar upp och gosar...
Svar
15
· Visningar
8 436
Senast: Soppan
·
Hemmet Vi har ett sött litet hus från 1963 i en liten ort i NV Skåne, hyggligt nära några större städer på gränsen till maxavstånd för att...
2
Svar
32
· Visningar
3 412
Senast: Lupin
·
Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 086
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp