Tapethjälp önskas!

Barbabelle

Trådstartare
Jag behöver verkligen tapetsera om snarast! Men har ingen aning om vad jag ska ha för tapeter.

Vill inte ha för mörka tapeter, eller för mkt mönster, eller de som ser ut som en stenmur. De ska vara ljusa och neutrala och sitta i det enda rummet i min etta.

Lägg gärna upp bilder på vad ni har för tapeter.
 
Denna tråd ska nog ligga på ”fritid” @Mineur :)

Jag bor i en etta och har målade väggar. Tycker det är väldigt smidigt. Är det ngt du skulle kunna tänka dig? :) Det är ju hyfsat lätt att fixa själv också
 
Jag älskar tapeter! Ska tapetsera om två rum i min nya lgh, och en av tapeterna kanske stämmer lite mer än den andra på vad du söker. Den ser ut såhär:
08118B45-8B8A-4D2F-8B01-944582B7964E.jpeg
 
Alltså, det finns ju (typ) en miljon olika tapeter... gå in på nån tapettillverkares hemsida och kolla deras kollektioner. Till exempel Boråstapeter.

Hade jag själv haft en enrumslägenhet hade jag valt enfärgade tapeter eller målat väggarna, för att få en lugn neutral bas.
 
Jag bor i en etta (hyreslägenhet) den har vita tapeter med lite osynligt mönster/struktur i sig. På ett sätt tycker jag vit är en tacknämlig färg då den går ihop med det mesta.
Jag hade nog satsat på något liknande, beroende på läget kanske till och med en varm ljusgrå ton eller något vitt med tendens åt det beigea hållet, men det beror som sagt på hur resten ser ut.
hade jättegärna velat tapetsera om där jag bor nu, men vill inte riskera att hyresvärden ej går med på det och jag måste återställa när jag flyttar ut.

Jag har för mig om jag inte missminner mig så kan man gå in i tapetaffärer (brukar nog vara måleri butiker numera) och ha med sig en bild på hur det ser ut så kan personal hjälpa till med tips osv. :)
 
Jag behöver verkligen tapetsera om snarast! Men har ingen aning om vad jag ska ha för tapeter.

Vill inte ha för mörka tapeter, eller för mkt mönster, eller de som ser ut som en stenmur. De ska vara ljusa och neutrala och sitta i det enda rummet i min etta.

Lägg gärna upp bilder på vad ni har för tapeter.
Målade väggar och en matchade fondtapet på en vägg, kanske?
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ta ut en värderingsman för omvärdering av min bostad i förhoppningen att kunna lägga om lånet. Nu har jag däremot haft en vild...
Svar
13
· Visningar
874
Senast: lil-sis
·
Hemmet Bonusdottern ska få göra om sitt rum..Dock är det budgetrenovering som gäller. Idag är det vävtapet i en solgul nyans som hon inte...
Svar
4
· Visningar
493
Senast: Trasten
·
Hemmet Hej Jag vill köpa en matta till min nya lägenhet men behöver lite tips.😊 Nu är bilderna kanske inte rättvisa för det är mörkt ute, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 489
Senast: Bison
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp