Bukefalos 28 år!

Tapetproblem.

Gabbi

Trådstartare
Vi ska ha en vägg i vardagsrummet tapetserad men jag tycker det är jättesvårt att hitta tapeter. Många ser fina ut när man kollar på närbilderna på hemsidorna, men så fort man ser en bild av en hel vägg så är de så fruktansvärt plottriga. Ett fint mönster går igen kanske 20 gånger på en kvadratmeter och jag tycker inte det är snyggt. Jag vill ha något blommigt/slingrigt/Stig Lindbergaktigt gärna med grönt i, men jag vill att det ska vara stormönstrat och att mönstret bara ska kännas igen max en gång varannan, var tredje meter, inte varje kvadratdecimeter. Finns sådana tapeter ens?
 
En av mina favorittyger av Lindberg är Lustgården. Den finns med svart, grön och röd bakgrund. Men jag vet inte om den finns som tapet och jag vet inte hur den i så fall skulle se ut på en hel vägg.

Har sett någon som gjorde en stor ruta på väggen och tapetserade inom rutan medan resten var vit vägg. Det blev som en stor ram runt och samtidigt blev det inte för plottrigt som en hel vägg med tapet. Kanske skulle man också kunna göra på liknande sätt med tyg; spänna upp tyg inom rutan.
 
Jag är själv känslig för plottrighet men ääälskar Sandbergs tapet Edgar!
T454-38.jpg

IMG_1598-700x895.jpg
 
Ååååh, du vill ha Oakwood från Sanderson.
Den gröna är finast, men här är bild på den svarta:

SA155.jpg


Eller kanske Willow Boughs Minor Privet från William Morris & Co. Eller Diana från Sandberg. Om du vill ha lite mer myller ändå ;)
 
Oakwooden var snyggast tyckte jag, men hittade ingen miljöbild när jag googlade. Mest närbilder. Däremot har jag sett jättemånga bilder på en tjej som nog heter Diana Sandberg. ;-)
 
Vi ska ha en vägg i vardagsrummet tapetserad men jag tycker det är jättesvårt att hitta tapeter. Många ser fina ut när man kollar på närbilderna på hemsidorna, men så fort man ser en bild av en hel vägg så är de så fruktansvärt plottriga. Ett fint mönster går igen kanske 20 gånger på en kvadratmeter och jag tycker inte det är snyggt. Jag vill ha något blommigt/slingrigt/Stig Lindbergaktigt gärna med grönt i, men jag vill att det ska vara stormönstrat och att mönstret bara ska kännas igen max en gång varannan, var tredje meter, inte varje kvadratdecimeter. Finns sådana tapeter ens?

Frågan om det ens är möjligt att hitta det så du efterfrågar i näst sista meningen - om du inte börjar leta efter panoramatapeter (och de brukar vara rätt horribla). Så breda rapporter som två till tre meter finns nog inte, utan du får maximalt en rapportbredd som är lika bred som en normal tapetrulle.
 
Frågan om det ens är möjligt att hitta det så du efterfrågar i näst sista meningen - om du inte börjar leta efter panoramatapeter (och de brukar vara rätt horribla). Så breda rapporter som två till tre meter finns nog inte, utan du får maximalt en rapportbredd som är lika bred som en normal tapetrulle.

Ja, jag insåg det, men då vill jag ha så stor spridning som möjligt inom den våden om vi säger så.
 
Oakwooden var snyggast tyckte jag, men hittade ingen miljöbild när jag googlade. Mest närbilder. Däremot har jag sett jättemånga bilder på en tjej som nog heter Diana Sandberg. ;-)

Den tapeten fast i grönt hade de i ett sovrum i serien Husräddarna på tv3 om jag inte minns helt galet.
Kommer tyvärr inte ihåg vilket avsnitt det var men tapeten visades upp ordentligt iaf om du orkar leta :)
 
Äsch jag var ju helt ute och cyklade.
Det var Sofias Änglar, säsong 1 och avsnitt 10.
Dessutom var det fel tapet :o men den påminde iaf.
Jag tycker nog dock att den i programmet var finare.

P471-19_395_447.jpg


I programmet så syns den bra hur det blev när det var tapetserat. Jag tycker iaf det var snyggt i programmet men smaken är ju som baken :D
 
Senast ändrad:
Gå ut i skogen och ta en egen fin höstbild. Sen kan du få gjort en fototapet. Den fondvägen blir du helt ensam om.
 
Vi ska tapetsera om vår hall och har tänkt använda antingen den som Pulkaskurk visade eller Sandbergs tapet Tuva, men det kanske inte är något som faller dig i smaken? :)
 
Har du kollat något på fototapeter? Det finns många ursnygga på photowall.se

Satt och tittade på photowall, men tyckte tyvärr att tapeterna även där hade just det problemet. Något ser jättefint ut på detaljbilden och jag tänker att mönstret kanske går igen en eller två ggr på en kvadratmeter och sedan kommer miljöbilden och allt är ett enda plottrigt virrvarr.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 603
Senast: Snurrfian
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 926
Senast: LovingLife
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 599
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Hej alla kloka, Jag har stött på ett problem med en av hästarna jag rider och undrar om någon kan ge mig lite bra tips. När jag rider...
Svar
15
· Visningar
2 292
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp