Tappade min kattunge

Elvisssssss

Trådstartare
Hej! Min katt har fått bebisar som idag är två dagar gamla, de är små och kryper runt, hade de liggandes på min mage och plötsligt glider den ena ner på toagolvet (Sten) är så rädd att den ska ha skadat hjärnan, det var inget högt fall men den är ju bara en liten bebis med ett litet huvud.... snälla få mig att ha mindre ångest eller ge mig råd!
 
Troll? Mn skriver väl för fan inte på ett forum i detta läget? Ring närmsta djursjukhus!
Vem har sagt att vi ej ringde? Kan du läsa det någonstans? För jag hittar inte det. Skrev här för att se om någon varit med om liknande utan att det gått illa o kunde berätta vad som hände osv. Vilket trevligt bemötande man fick!
 
Ja, och jag tänker att så små ungar skall vara hos sin mamma, hela tiden. Hoppas det är ett troll.
De är hos sin mamma, ja. Men jag var med när hon födde och hjälpte henne vilket gör att hon har sådant förtroende till mig och låter mig alltså vara med dom hur mycket jag vill.
 
De är hos sin mamma, ja. Men jag var med när hon födde och hjälpte henne vilket gör att hon har sådant förtroende till mig och låter mig alltså vara med dom hur mycket jag vill.

Det är bra, de flesta honorna vill ha sina ungar hos sig. Att man är med och förlöser är inget som påverkar det.
Tyvärr är det ju bara att avvakta och se, det är ett högt och hårt fall för en så liten. Låt ungarna ligga kvar i boet nu, så små behöver man inte hålla på så med. Mamman behöver lugn och ro och ensamtid med sina små.
 
Det är bra, de flesta honorna vill ha sina ungar hos sig. Att man är med och förlöser är inget som påverkar det.
Tyvärr är det ju bara att avvakta och se, det är ett högt och hårt fall för en så liten. Låt ungarna ligga kvar i boet nu, så små behöver man inte hålla på så med. Mamman behöver lugn och ro och ensamtid med sina små.
Tack! Jag ska göra så! Kom på nu varför jag nog fått så stark reaktion, jag låg på golvet, på rygg. Med ungarna på min mage, alltså förr ungen inte från min mage ståendes utan gled ner från min mage när jag låg ner! Men tack för ditt svar.
 
Låt kattmorsan ta hand om sina ungar och lyft ungarna för att kolla vikt om det behövs och sedan tillbaka till morsan igen.

Även jag har fått lyfta och flyta ungarna och det har inget att göra med att morsan litar på mig eller inte. Kattmorsan har snarare tyckt jag varit urbota korkad som flyttat på ungarna då katta och jag inte varit överens om var som är lämpligt ställe att ha ungarna på.
 
Vem har sagt att vi ej ringde? Kan du läsa det någonstans? För jag hittar inte det. Skrev här för att se om någon varit med om liknande utan att det gått illa o kunde berätta vad som hände osv. Vilket trevligt bemötande man fick!
Vad sa veterinären?

Håller med de andra att du fortsättningsvis bör låta ungarna få vara med sin mamma, förutom om du väger de eller något annat nödvändigt.
 
Låg du själv ner på golvet? Och ungen gled ner? Dvs kanske en decimeters långsamt fall? Då tror jag den är helt ok, faktiskt. Men så pyttesmå kattungar ska nog inte hanteras i onödan, i fortsättningen. Vänta tills de blivit äldre.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 253
Senast: Vitsippan
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp