Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Bet beror kanske på häst men nej, dom tappar inte mycket. Ingenting skulle jag nästan vilja säga. Men man får ju ta det lite lungt i igångsättningen ändå. Brukar ta det lungt 2-3 dagar och sen börjar jag rida nästan som vanligt igen.
muskler som återhämtar sig. vissa hästar kan ha en liten infektion i kroppen som ej märkts som hinner återhämta sig.
vissa hästar känner sig fräshare efter vila (ja alla vet ju hur gått det är med lov från skolan tex)..finns många orsaker...
Små muskelskador (det som händer vid träning är att en viss del muskelfiber trasas sönder och sen nyskapas när muskelmassan ökas) läker ut, alla muskler återhämtar sig och hästen kan läka ut små begynnande skavanker som kunde blivit skador.
Allt förutsatt att den går i hage som går att röra sig i..
Hur lång tid behöver hästen vila för att ta igen sig efter tex en dressyrhelg hos tränaren?
Normalt efter ett hårt ridpass brukar jag skritta dagen därpå och andra dagen efter träning vila. Är det rätt?
Hundavel & Ras Jag har haft mestadels brukshundar i över 30 år men för 4 år sedan utökade vi flocken med vår första whippet och nu har vi två. Både jag...
Ekonomi & Juridik Jag har uttryckt en massa åsikter, bara det att de inte stämmer med dina och du då verkar diskvalifisera dem som åsikter. Att jag har...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.