Bukefalos 28 år!

Tappat aptit

JeaNette__

Trådstartare
Hej bukefolk :)
Jag har en husky blandning på 2,5 år som har fått sämre aptit från att kasta i sig maten till att peta en och en kula. Har försökt kolla och känna i munnen men kan inte se något. Han dricker och har samma energi som vanligt, vilket är en hel del. Det jag också kan märka att han är mer intresserad att lukta och markera än förut, samt har han börja jucka på våran andra hanne.

I vinter har fått dra ordentliga turer varannan dag, promenad dom övriga. Ju mer motion han får ju svårare att varva ner, så passivitets träning får han jobba på varje dag. Kan han ha hamna i någon spök ålder? Eller kan han ha ont? Har klämt igenom kroppen utan reaktion. Godis är inte heller så lockande mer. Är lite som det är löp tik i närheten, kan dom börja bry sig i tikar först i den här åldern? Tidigare har hans liv bara kretsa kring mat och dra, springa.

MVh Jeanette
 
Låter som det är löptik någonstans ja - och visst kan vissa hanar ta tid på sig att mogna och komma på vad tjejer är för kul :D

Tack för svar :) Man blir så nojig när han ändra på sig så plötsligt :p finns ju några stycken små tikar i byn, så antar de kan ta några veckor innan dom har löpt klart :grin: han äter ju upp maten iaf :laugh:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 723
Senast: Bison
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 391
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Usch, tycker Tilda har blivit mager. Hon har ju alltid varit svår med maten, men nu börjar det synas att hon inte äter ordentligt...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 541
Senast: Bison
·
Hundhälsa Är det vanligt? Tik som fyller 10 i Januari. Tidigare löp så har hon blödigt väldigt mycket första veckan nästan, men nu är vi inne på...
Svar
7
· Visningar
1 577
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Ljus prick i ögat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp