Tappat bort kallelse cellprov

Alindra2000

Trådstartare
Som rubriken lyder.. Vet ngn hur man gör för att få en ny? Eller kan man gå till ett provtagningsatälle utan själva pappret?

Fick en kallelse för några månader sedan men det där pappret verkar vara helt borta. Försökt googla mig till hur man gör, men hittar inget som känns aktuellt.
 
Som rubriken lyder.. Vet ngn hur man gör för att få en ny? Eller kan man gå till ett provtagningsatälle utan själva pappret?

Fick en kallelse för några månader sedan men det där pappret verkar vara helt borta. Försökt googla mig till hur man gör, men hittar inget som känns aktuellt.
Ring mottagningen och fråga? Du behöver inte ha kallelse med dig. Antar bara att du inte har koll på NÄR du skulle gått?
 
Ring mottagningen och fråga? Du behöver inte ha kallelse med dig. Antar bara att du inte har koll på NÄR du skulle gått?
[/
Tyvärr är mottagningen stängd idag och jag tänkte gå dit på drop in imorgon. Men kändes lite ovärt att komma sent till jobbet om man inte får ta prov utan kallelsen. Jag hade tid redan förra året men har haft tusen skäl att flytta fram det (rädsla.. inget annat). Men såg nu att det här är sista v de tar prover där innan sommaruppehållet. Det är ju det där med att vara ute i god tid :banghead:
 
Men om det stod att det var viktigt att ta med kallelsen är det väl inte mycket att fundera över?
Men jag har ju ingen kallelse kvar och kan därför inte ta med den? Så det är väl absolut ngt att fundera över hur man gör då?

Kan ju vara att det är mer praktiskt att man har med den men att det går att då fylla i ngt på plats? (Men att de ändå skriver att det är viktigt).
 
Men jag har ju ingen kallelse kvar och kan därför inte ta med den? Så det är väl absolut ngt att fundera över hur man gör då?

Kan ju vara att det är mer praktiskt att man har med den men att det går att då fylla i ngt på plats? (Men att de ändå skriver att det är viktigt).
Men vad jag menade var förstås att om det står att det är viktigt att ta med kallelsen så har du problem, eftersom du inte har kvar kallelsen.

Och ingen här kan ju veta hur hårda de är på just ditt ställe på det där med kallelsen, det kan bara de själva svara på. Antingen får du ringa dem och fråga, eller gå dit och hoppas på att du får ta provet ändå.
 
Tyvärr är mottagningen stängd idag och jag tänkte gå dit på drop in imorgon. Men kändes lite ovärt att komma sent till jobbet om man inte får ta prov utan kallelsen. Jag hade tid redan förra året men har haft tusen skäl att flytta fram det (rädsla.. inget annat). Men såg nu att det här är sista v de tar prover där innan sommaruppehållet. Det är ju det där med att vara ute i god tid :banghead:
Nu vet jag inte vart du bor, men här där jag bor kan jag antingen gå på vårdcentralen eller åka till annan ort och göra det på kvinnokliniken på sjukhuset.
Det är ingen ko på isen om du inte skulle hinna göra provet innan deras sommaruppehåll, det går att kolla med andra mottagningar i närheten, bästa är att ringa 1177 och rådfråga vart man bör vända sig, vilka som har öppet osv.

Sen kom jag och tänka på det där du skrev med tusen skäl att flytta fram pga rädsla. Har också varit där och jag kan säga så här nu i efterhand, att det bästa du kan göra är att göra det så snart det bara går. Om det skulle vara några förändringar är det bara bra om de upptäcks i tid innan de växer sig stora.
Jag väntade för länge, men det är under kontroll nu (efter konisering) och numera går jag alltid på kontrollerna när jag får kallelsen, tycker det är bra att de har koll så det inte kommer tillbaka.

Oavsett lycka till. :up:
 
Ring och fråga?

Jag har aldrig varit med om att man behöver ha med kallelse till något sjukvårdsbesök alls men om det står att man ska det så hade jag ringt och kollat.
 
På min kallelse stod det också att jag skulle ta med den. Och det är drop in även hos mig, på tiden man är kallad. Inte helt logiskt alltså. Jag hade med mig kallelsen men det var ingen som kollade på den. Däremot kollade de leg.
 
På min kallelse stog det att pappret skulle med, för på baksidan var det 2-3 frågor att svara på.
 
På min kallelse stog det att pappret skulle med, för på baksidan var det 2-3 frågor att svara på.
Jag har fått frågorna (snarare 5-10st?) på separat papper som ska med, och då behövdes inte kallelsen.
Har gått att få nytt frågepapper när jag glömde det. Hon tog någon annan före som var tidigt på plats medan jag kryssade i det. (bokad tid)
Går väl att lösa för begränsad mängd strulisar, men ohanterligt om var och varannan inte har det förberett.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Crossline
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: niardasp
·
Kropp & Själ Jag har ju nyligen genomgått vad som blev en större bukoperation där en (förhoppningsvis) godartad, stor tumör togs bort. Att det rörde...
Svar
12
· Visningar
835
Senast: Ninnurur
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
18 985
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp