Bukefalos 28 år!

tappat framtand, 2 år

N

nathalieuhlan

Idag när jag kom hem så upptäckte jag att min schäfer tik på 2 år har tappat en framtand, Hon hade den igår kväll, så den måste ha lossnat idag, alltihop är borta, inte avbruten lr nått.. Har inte varit hemma på hela dagen, men mina föräldrar säger att hon inte gjort något speciellt som kan ha orsakat det.

Hon har världens vitaste och finaste tänder.
Och nu ser hon ut som en gammal gubbe :(:(

Finns det nått jag borde göra nu? :/
 
Sv: tappat framtand, 2 år

Jo, det kan finnas en annan sak du också bör göra. Åtminstone om du ställer ut eller har tänkt göra det för att eventuellt få ut ett SLCH/SBCH. Gå till veterinären och be att få ett veterinärintyg på att hon har haft tanden. Det måste du i så fall göra omgående så att det syns att det har suttit en tand där.

Veterinärintyget lämnar du sen in till ringsekreteraren innan du går in i ringen på utställningen. Och så får du tillbaks det när du är klar i ringen. Ringsekreteraren ska ge domaren info att du har lämnat intyget.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag slog ut en framtand för 2 år sedan, och fick en högst tillfällig sak på plats "jag garanterar inte ens att den håller en dag" sa...
Svar
12
· Visningar
1 666
Senast: ptr
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 683
Senast: AlmostEasy
·
Kropp & Själ Mitt i semestertider så har jag tappat vad jag förmodar är en lagning (vet inte säkert) på den 5e tanden framifrån i överkäken. Biten...
Svar
5
· Visningar
2 946
Övr. Barn Hade en intressant diskussion på ämnet. Hur har pappans roll i barnets/barnens uppväxt förändrats under "senare tid" (säg senaste 20-30...
26 27 28
Svar
540
· Visningar
31 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp