Bukefalos 28 år!

Tappat minneskort

aiquen

Trådstartare
Är det någon här som vet vad man ska göra om man tappat bort kamerans minneskort inne i datorn? Jag skulle sticka in det i porten för minneskort, men råkade trycka in det i en port för betydligt större minneskort. Det bara skramlade till och så försvann mitt lilla minneskort in i datorn. :confused: Vad ska jag göra nu? Jag har försökt vända upp och ner på datorn utan resultat.

VAR ÄR MITT MINNESKORT?!
 
Sv: Tappat minneskort

I ett av alla avlånga hål på framsidan av burken. :confused: :crazy:
Jag skulle trycka in kortet i hålet över som är mer anpassat för mitt minneskort, men tjaaa...
 
Sv: Tappat minneskort

hm låter som om den ligger lös i datorn hör du det om du vänder uppoch ned på den? OBS du bör ha den avstängd innan du vänder på den... om den ligger lös där så är det bara att öppna sidan på den och plocka ut det... hoppas på att du inte har en dell eller någon plomberad hem pc för då får du inte öppna den garantin bryts då ;)
 
Sv: Tappat minneskort

Jag hör ingenting när jag skakar/vänder upp och ner på den. Däremot lät det tydligt hur den försvann in/ner i datorn. Och jo, det är såklart en plomberad dator jag har. :crazy:
 
Sv: Tappat minneskort

Ett hål där disketten ska stoppas in? CD? Eller ett hål för andra större minneskort (typ CF, xD, smartMedia)? Eller bara ett ventileringshål eller en springa i datorchassit?

Gjorde en snabb bild av min kortläsare:
cardreader.jpg


Är det i någon av de hål med bokstäver som jag markerat som du stoppat kortet i?
 
Sv: Tappat minneskort

Ok. Då ligger nog kortet innuti chassit för minneskortläsaren om det inte ligger så att du kan se det om du lyser in med en ficklampa? Det BORDE ramla ut om vänder på burken, men har du otur har det kilat fast sig.

Om du inte kan se det förlorade kortet och inte hör det skramla är det inte så mycket att göra om datorn är plomberad. Det är dumt att bryta plomben om det är garanti kvar på datorn. Då föreslår jag att du imorgon ringer det företag som håller garantin och tar reda på hur de vill att du ska gå till väga. Kanske finns det ett datorserviceföretag nära dig som företaget som satt plomben kan godta och som bara kan öppna och plocka ut kortet åt dig på ett par minuter för en billig penning...
 
Sv: Tappat minneskort

Åh, jag fick ut det nu när jag höll burken uppochner och skakade lite.
Tack för svaren!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag råkade dränka min Macbook i dricka när den låg i väskan. Så nu håller jag på och kikar på vad dom behöver för uppgifter för...
Svar
3
· Visningar
548
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 198
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har ju nyligen genomgått vad som blev en större bukoperation där en (förhoppningsvis) godartad, stor tumör togs bort. Att det rörde...
Svar
12
· Visningar
919
Senast: Ninnurur
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 372
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp