inget.
banana.gif
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag betalar heller ingenting, men min förra hovslagare tog 100 kronor (även om skon åkte av efter en dag!)

Immer
 
Ingenting. Tyvärr tappade vinafina gummiskor sist, som jag inte kunde hitta...och de är ju rätt så mycket
crazy.png
dyrare än vanliga. Så jag betalade bara för skorna
wink.png
 
Senast ändrad av en moderator:
hmm, jag frågade min hovslagare i måndags om hon kunde slå på en tappsko på en annan häst i stallet, hon sa "visst men jag tar 150 för det"
crazy.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Hej, vi fick en kurs i tappsko när vi gick i skolan, så man kan själv spika på en tappsko billigt och bra =)))
 
mm jag tror vi får en sån i skolan i vår men det är långt dit..tur att hästen min inte tappar skor ofta
smile.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag får betala bensinkostnaden. Ramlar skon av efter mer än 4 veckor så får jag betala för skon också.
 
Slår alltid på dem själv! Billigt blir det... (fast är hoven trasig eller dylikt så kan det hända att jag ringer hovis så det blir bra)
 
Min hovis tar ingenting för att slå på en tappsko. Har det gått längre än 6 veckor får man betala för då är det i princip dags att sko om ändå
 
Inget om det är han som skott. Vet inte om han tar något för att slå dit tappskor efter andra hovslagare.
 
Betalar 150 spänn, lite väl saftigt tycker jag
frown.png

Men samtidigt är han så himla duktig så jag vill inte ha ngn annan.
smirk.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Min hovis brukade inte ta något men nu plötsligt ska han ha 250 kr!!! Och det har gått 2 veckor... :(
 
Är de under de första 3-4 veckorna och jag har hittat skon så brukar han inte ta någonting, senare 100:-.
 
Första 2 veckorna (tror jag d e) tar hon ingenting.Annars tar hon 150 kr för ny sko och 50 kr om jag hittat den.
 
har också gått tappskokurs, men tycker ändå att det är läskigt att slå på tappskor! :) Man får väl börja öva lite...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Tina Thorszelius och Jessica Johansson är hovslagarna som tillsammans har tagit fram guiden "Fixa tappskon". En manual som guidar...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
916
Senast: Miingla
·
  • Artikel
Hästnyheter Benny Johnsson och Rebecca Giegold är de två hovslagarna som är på plats under Falsterbos alla tävlingsdagar. Under veckan tar de hand...
Svar
0
· Visningar
446
Senast: Gunnar
·
Utrustning Min häst går ihop med en annan valack och de har sååååå roligt ihop. De springer inte särskilt mycket men de brottas, står på bakbenen...
2
Svar
26
· Visningar
1 869
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp