Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

bambi82

Trådstartare
Haha, lite udda fråga kanske? Men kollar på Hell´s kitchen därav frågan.

Är själv lite kräsen med mat och kan lätt å äckelkänslor och tar så klart ALLTID bort den :) Käkar jag t,ex räkmacka ute rensar jag alla räkor igen innan jag käkar.

Mina vänner brukar inte va lika känsliga så kan va kul å höra om jag är lite udda eller om det finns fler äckelmagade som inte vill äta bajsranden?
 
Sv: Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

Självklart, visserligen heter det att lite skit rensar magen och jag är mycket för att smaka mat innan man slänger den, men jag äter inte synlig avföring oavsett djur det kommer från! :yuck:
 
Sv: Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

Tar självklart alltid bort den. (Fast jag trodde att det var en tarm.)
 
Sv: Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

Tar bort den. Vilket man bör det ska smaka riktigt vedervärdigt om bajsranden är kvar tydligen. Har dock aldrig själv provat äta den :yuck:
 
Sv: Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

Innan jag träffade min bättre hälft tog jag bort den men han har härdat mig (dvs vi äter räkor VÄLDIGT ofta) så jag struntar i det när det gäller räkor.

... men så norrlänning han är så kommer han aldrig att få mig att tro att surströmming är människoföda :yuck:
 
Senast ändrad:
Sv: Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

Ja, klart att jag tar bort den.

Menade någon kock att man inte skulle ta bort den?
 
Sv: Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

kl

På kräftor- ja. På räkor tycker jag att man sällan ser någon.
 
Sv: Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

Jag tar bort den, helst.

Men ibland orkar jag inte, men om den syns så ryker den. :p

På kräftor tar jag bort den!
 
Sv: Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

På räkor -Nej Men på jätteräkor och kräftor tar jag bort den!
 
Sv: Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

Haha, lite udda fråga kanske? Men kollar på Hell´s kitchen därav frågan.

Är själv lite kräsen med mat och kan lätt å äckelkänslor och tar så klart ALLTID bort den :) Käkar jag t,ex räkmacka ute rensar jag alla räkor igen innan jag käkar.

Mina vänner brukar inte va lika känsliga så kan va kul å höra om jag är lite udda eller om det finns fler äckelmagade som inte vill äta bajsranden?

Nej, därför att jag låter de kräftor jag käkar gå "tomme" i en sump minst ett dygn innan jag kokar dem. Då är tarmen tömd och ingen svart skit är att finna
 
Sv: Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

Syns den så ryker den annars inte. Förr va jag väldigt petig med att ta bort även om den inte syntes men jag har slutat bry mig på de små.
Kräftor däremot tar jag bort den oavsett om den syns eller ej.
 
Sv: Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

Jag tar alltid bort den - den ger en bismak av jord och sump som är mycket obehaglig.
 

Liknande trådar

Relationer Jag funderar lite över det här med vänskapsrelationer i vuxen ålder. Själv har jag nog mer eller mindre gett upp. Jag passar inte in...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 952
Senast: Azalea
·
Övr. Hund Lite inspirerad av tråden ang brukshundsägare och frågan vad hundarna gör "resten av tiden" blev jag lite nyfiken på hur allas dagar ser...
2
Svar
35
· Visningar
6 068
Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 125
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Liten spinoff på Icke-hundägare. Känner att jag måste starta denna eftersom jag precis upplevde någonting som gjorde mig jäv-igt...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp